כניסה הרשמה צור קשר

החברות הטובות ביותר באירופה בניהול מתח בעבודה

 

עודכן ב:15/03/2015

 

הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה eu-osha, ציינה יותר ממאה חברות אירופאיות ופדרציות שאחדו כוחות עם הסוכנות במלחמה בלחץ (stress) במקום העבודה. זאת, על ידי התנדבותם להפוך לשותפי קמפיין רשמיים של קמפיין "מקומות עבודה בריאים מנהלים את הלחץ", ובכך לתרום תרומה גדולה להפיכת סביבת מקומות העבודה של אירופה לבריאה ובטוחה יותר.
 
הסוכנות האירופית כיבדה את שותפי הקמפיין הרשמיים שלה בטקס מיוחד שנערך כחלק מכנס 'Benchmarking' בנושא בטיחות ובריאות תעסוקתיות שנערך בתאריכים 05-06 מרס בבריסל. בהזדמנות זו, הסוכנות האירופית הכריזה כי חברת סימנס היא המנצחת וזוכת הפרס בתחום ניהול לחץ הקשור לעבודה וניהול סיכונים פסיכו-סוציאליים, וזאת במסגרת תחרות פרסי "נוהג טוב" (good practice) במקומות העבודה בריאים בקטגוריה חדשה שנוצרה במיוחד עבור שותפי קמפיין רשמיים.

הנציב אירופאי לתעסוקה, רווחה, וכח עבודה, מריאן תיסן, בירך את כל החברות והארגונים על שייחסו חשיבות רבה לנושא לחץ (stress) במקום העבודה. ואמר: "קמפיינים קודמים של הסוכנות האירופית הדגישו את חשיבות ההתמודדות של ההנהלה והעובדים של יחד עם בריאות ובטיחות במקום העבודה. מנהיגות חזקה של ההנהלה ומעורבות מלאה של עובדים בתהליך של פתרון הבעיות הן מרכיבי מפתח להצלחה. אני מתרשם מהמחויבות לביעור תופעת הלחץ במקום העבודה. הטקס כאן הערב מראה לנו במונחים מעשיים מאוד מה ניתן להשיג בתחום הבריאות והבטיחות במקומות העבודה באירופה. זוהי תזכורת לכל איזו התקדמות ניתן לעשות שכולנו משלבים כוחות יחד."

כריסטה סדלטשק (Sedlatschek), מנהלת הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בתעסוקה, שמחה להעניק למשתתפים את תעודות ההכרה שלהם: "אירוע זה מדגים את היתרונות של שיתוף והחלפת מידע בתהליכי "נוהג טוב" (good practice) בין מקומות עבודה באירופה. הוא גם מראה עד כמה חשוב שלקמפיין הרשמי יהיו שותפים אשר מסייעים לבניית סביבת עבודה בריאה ובכך עוזרים להגשים את מטרות הסוכנות האירופית. אנו שמחים לזכות בשיתוף פעולה עם מספר חסר תקדים של למעלה מ -100 שותפי קמפיין רשמיים, מתאגידים רב-לאומיים כגון היינקן, טויוטה, וגו, לשותפים חברתיים אירופיים כגון BUSINESSEUROPE וETUC ועוד רבים אחרים. המחויבות שלהם היא חיונית לסיוע בהתמודדות עם סיכונים פסיכולוגיים ולחץ במקום העבודה ".

חברת סימנס זכתה בפרס בזכות הניהול והמשאבים אותם היא משקיעה בכדי למנוע סיכונים פסיכולגים בארגון תחת יוזמה ומסגרת לה הם קוראים "חיים באיזון". מסגרת זו שמהווה תכנית רחבת היקף מתבססת על 5 רכיבים:

 
  • מודעות

  • מעורבות ניהולית ומנהיגותית

  • תקשורת

  • אימון ותירגול

  • תכנית עזרה וסיוע לעובד


חברות Acciona Energia ו - איירבוס  צוינו גם הם לשבח על תרומתם לניהול יעיל של לחץ הקשור לעבודה וניהול סיכונים פסיכו-סוציאליים.

ברחבי אירופה, ההערכה היא כי סיכונים פסיכולוגיים ולחץ במקום העבודה עולים מיליארדי יורו לכלכלה האירופיתבשנה. כמו-כן, 50-60% מכלל ימי העבודה האבודים ניתן לייחס להעדרות הקשורה ללחץ בעבודה.

קישורים: 
מידע נוסף על אירוע 
השותפים הרשמיים המבצע 
קמפיין מקומות העבודה בריאים מנהלים את המתח בעבודה

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה