כניסה הרשמה צור קשר

ממונה על הבטיחות כמוביל ארגוני לקידום הבטיחות במקום העבודה - העצמת ממונים

 

עודכן ב:30/04/2015

 

הממונה על הבטיחות נדרש להשתמש – מעבר למיומנויות מקצועיות – גם במיומנויות התנהגותיות חברתיות וניהוליות שונות לצורך מילוי תפקידו בהצלחה. כלים אלו מקנים לממונה את הידע כיצד להשתמש ביעילות בכלים המקצועיים. לצורך כך המוסד לבטיחות ולגיהות פיתח את סדנה "העצמת ממונים" אשר מבוססת על פיילוט ופרויקט שבמהלכם המשתתפים (כ- 100 ממוני בטיחות) רכשו כלים מתחום מדעי ההתנהגות.

מדברי הבוגרים:
  • "תכנית ייחודית שאין לה אח ורע"
  • "קורס מדהים"
  • "פריצת דרך לממוני הבטיחות"
  • "המפגש עם מטה של ממוני בטיחות, קולגות שחושבים ופועלים באותו קו, זה דבר אדיר ומעשיר. יש הפרייה הדדית, יש סיעור מוחות ענייני והעיקר יש צוות מועלה שמנחה מלווה. כל זה ביחד הופך את הקורס לקורס מנצח".
     
בהמשך להמלצת בוגרי הפרויקט להוסיף את התכנית במסגרת ימי כשירות לממונים כדי לאפשר לממוני בטיחות נוספים ללמוד להתנסות ולתרגל דפוסי עבודה חדשים, המוסד לבטיחות ולגיהות, מינהל הדרכות והכשרות פותח לראשונה את הסדנה לממוני בטיחות במסגרת ימי ההשתלמות לממונים על הבטיחות לשנת 2015, כאשר השתתפות בסדנה מוכרת כ- 8 ימי כשירות.

הלימוד מתקיים במתכונת של הנחיית קבוצה תוך התייעצות וקבלת פתרונות מתוך הניסיון הקבוצתי והאישי של חברי הקבוצה. ההתמקדות היא בצרכים ובדילמות של המשתתפים. הנושאים כוללים את נושא תפיסת התפקיד, מיומנויות תקשורת, טיפול בהתנגדויות, דרכים להתמודדות עם מתחים וכו'.
 
הסדנאות הבאות יתקיימו בעכו (מאי 2015) ובאר שבע (אוקטובר 2015)

לפרטים נוספים : לבנת כהן, מנהלת מחלקת פסיכולוגיה ארגונית, מרכז המידע ואינטרנט של המוסד לבטיחות וגהות 03-5266462. או באתר המוסד לבטיחות

להרשמה: אורית בוסני, מחלקת הדרכה והכשרה *9293 שלוחה *3.

 

 

מקור:ליבנת כהן, מנהלת מח' פסיכולוגיה אירגונית, המוסד לבטיחות ולגיהות
.

 

שלח להדפסה