כניסה הרשמה צור קשר

קהילה בטוחה במעלה אדומים

 

עודכן ב:04/05/2015

 

עיריית מעלה אדומים פועלת לקדם תכנית לבטיחות וגיהות במקום העבודה, למעלה מ- 60 מפעלים ובתי עסק הצטרפו למיזם. התכנית במימון "קרן מנוף" במוסד לבטיחות ולגיהות, ובשיתוף המוסד לבטיחות ולגיהות. התכנית מבוססת על שיתוף הקהילה, ומטרתה להעלות המודעות והידע של המעסיקים והעובדים בעיר לבטיחותם ולבריאותם במקום העבודה. בטיחות, בריאות וגיהות הן אבני יסוד הכרחיים לקיום סביבת חיים בטוחה ואיכות חיים.
 

המודעות לערכים אלה כיום בקרב הקהילה הולכת וגוברת ומעסיקים רבים מבינים את התועלת ביצירת תנאים המבטיחים את שלום העובדים אך גם מונעים מעצמם "כאבי ראש" מיותרים. התכנית המופעלת כבר במעל ל- 60 עסקים בעיר, מקדמת בטיחות בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים ומכשירה את העסק והעובדים לסביבת עבודה ברמת בטיחות גבוהה.

התוכנית מלווה בהדרכת העסק לסביבת בטיחות, הכשרת נאמני בטיחות במקום העבודה והתאמה ארגונומית לעובדים. במסגרת התוכנית יתבצעו פעולות שונות המקדמות את העסק לסביבה בטוחה יותר, ובהם: מסע הסברה ושיחות עם בעלי עסקים קטנים ובינוניים, קורסים לנאמני בטיחות וסדנאות הכשרה, ניידות הדרכה של המוסד לבטיחות ולגיהות וגם ניידת לבדיקות שמיעה.

ניידת ההדרכה הינה כיתה ניידת המכילה מערכת מולטימדיה ממחושבת להדרכה יחידנית, המשוכללת מסוגה בעולם, שמאפשרת הדרכת העובדים בנושאי בטיחות וגיהות בתוך תחומי המפעל/אתר העבודה. ההדרכה מתבצעת באמצעות מחשב ובתאי תצוגה והתנסות בצורה אינטראקטיבית, אטרקטיבית ומהנה. ניידת ההדרכה אף זכתה בפרס בתחרות בינלאומית של ארגון העבודה הבינלאומי .(ILO)

מטרת ההדרכה בניידות היא להגביר את המודעות בקרב העובדים לחשיבותם של כללי הבטיחות ולמניעת סכנות בתחומים הנ"ל, וכן הכרת הדרכים, אמצעי המגן והבטיחות למניעת תאונות עבודה בתחומים אלה
. ערכת ההדרכה כוללת הדרכה באמצעות מחשב סרטים מרתקים, ומשחק בנוסח "מי רוצה להיות מיליונר". משך ההדרכה הינו כשעה אחת בלבד ויחד עם זאת, ההדרכה מאד אפקטיבית ואטרקטיבית. בניידת קיבלו הדרכה קבוצות של כ- 9 אנשים מדי שעה. ההדרכה התקיימה לעובדי מוסך צרפתי פורד לנדרובר ,מוסך דוידוב, פחחות דוידוב, צרפתי משאיות, מסגריית צרפתי.

ראש העיר בני כשריאל מברך על ההיענות ואומר כי מדובר בתוכנית מקיפה שתוענק למעסיקים בחינם והיא הזדמנות מצוינת לעסקים הבינוניים (עסקים של עד ל- 25 עובדים). סמנכ"ל תפעול ומנהל בעירייה, מאיר אבודרהם, הרואה חשיבות גדולה בקיום הפרויקט והצלחתו, הגיע כדי לעקוב מקרוב אחר פעילות הניידות. זיו דוידוב, מנכ"ל מאיר דוידוב מוסכים מספר כי עובדיו אשר נמצאים בדרגת סיכון לחשיפה לתאונת עבודה, קיבלו את ההדרכה. דוידוב אומר כי הפרויקט מאוד חשוב ולדעתו כל תעשייה שמכבדת את עצמה צריכה לקיים הדרכה אשר מונעת תאונות ומקטינה סיכונים.

עדיין נותרו כ- 10 מקומות להצטרף לפרויקט.

בעלי עסקים מוזמנים ליצור קשר עם צביקה שוורץ מהמוסד לבטיחות וגיהות בטלפון 053-6291109 ולהצטרף.

 

מקור:שלמה ברק, מנהל פרויקטים, מחלקת פרויקטים ופיתוח תשתיות, המוסד לבטיחות ולגיהות
.

 

שלח להדפסה