כניסה הרשמה צור קשר

סיור חברי ועדת הבניה של המוסד לבטיחות ולגיהות בפרויקט תוואי הרכבת ירושלים -ת"א

 

עודכן ב:24/08/2015

 

פרויקט הקו המהיר לירושלים הינו מגה פרויקט לאומי, שיחבר את בירת ישראל למטרופולין גוש דן באמצעות קו רכבת מהיר, המיועד ליצור חיבור מסילתי מהיר בין ירושלים לאזור המרכז, ויביא להקלת גודש התנועה בין ירושלים לאזור המרכז. הפרויקט כולל סלילת מסילה כפולה באורך של כ- 38 ק"מ בין מסילת נתב"ג-מודיעין לבין ירושלים, והקמת תחנה בין בנייני האומה והתחנה המרכזית בירושלים, בעומק של כ-80 מטר תחת מפלס הרחוב. (5 ק"מ של גשרים, 20 ק"מ של מנהרות ענק , ותחנה ירושלמית עצומה שנמצאת 80 מטרים עמוק מתחת לאדמה. מועד סיום: שנת 2017.

בתאריך ה-20 באוגוסט 2015, התקיים ביקור של ועדת הבנייה של המוסד לבטיחות ולגיהות באתרי העבודה השונים של פרויקט הקמת קו הרכבת המהירה בין ירושלים לת"א. חברי ועדת הבנייה, ובינהם מר יונה שמר מחברת ארנסון (יו"ר הוועדה), מר בנצי משולם, חבר מועצת המוסד, מחברת שיכון ובינוי, ויתר חברי הוועדה, השתתפו בסיור וקיבלו סקירה מקיפה על התהליכים המקצועיים והבטיחותיים.  

הסיור תוכנן ותואם עם נציגי חברת "לינום" ב"מינהלת חופרי השרון". תוואי הקטע - בין עמק הארזים לתחנת האומה בירושלים, ואורכו 4.3 קילומטר כולל שתי מנהרות, מנהרה אחת כפולה, גשר באורך 1 ק"מ ובגובה של כ-90  מטר ומנהרה משופעת עבור הדרגנוע לרציפי התחנה.

מנהל הפרויקט מר עופר ענבר והממונה על הבטיחות של הפרויקט מר אריאל רבינר, מחברת "לינום" הציגו את הפרויקט והסבירו לחברי הוועדה על התהליכים ועל שיטות העבודה. כמו-כן ציינו את האתגרים הבטיחותיים עמם התמודדו – כגון, פיצוצים, חציבה, שימוש בציוד מכני הנדסי, אוורור, שילוב עובדים זרים, ושליטה ובקרה על עבודות קבלני המשנה. לדבריהם, הודות לדגשים על הבטיחות והגיהות בזמן ביצוע העבודות בפרויקט, היה שיעור התאונות והנפגעים מזערי בכל קנה מידה.

 


 

 

מקור:איגור פרלמן, מדריך הארצי לבטיחות בענף הבנייה, במוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה