כניסה הרשמה צור קשר

כנס נוער עובד על בטוח

 

עודכן ב:26/06/2018

 

כנס נוער עובד (על) בטוח התקיים בתאריך 25 ליוני באולם כנסים מלא מפה לפה במרכז הכנסים ברמת אפעל.

ד"ר אורנית רז, מנכ"לית המוסד לבטיחות ולגיהות, הדגישה שבאמצעים פשוטים אפשר למנוע אסונות גדולים. "אנחנו רוצים לחולל מהפכה בתרבות התעסוקתית בישראל. גייסנו אתכם למשימה ואתם שגרירינו בכל הקשור להטמעת ערכי הבריאות התעסוקתית והבטיחות במקומות העבודה. סדר היום שלנו מורכב ממודעות לסכנות בטיחותיות, אחריות שרובצת גם על הנערים ופעולות מניעה. אנו מעודדים אתכם לצאת לעבוד, אך חשוב מכל שתחזרו הביתה בריאים ושלמים".

ארז מיימון, ראש מנהל בטיחות ובריאות תעסוקתית במשרד העבודה והרווחה, חיזק את האמירה שבריאותם וחייהם של הנערים הם הדברים החשובים ביותר, פירט את האמצעים אשר נוקט מנהל הבטיחות באכיפת חוקי הבטיחות במשק בכלל ובתחום עבודת הנוער בפרט. כמו כן ציין שממש בימים אלה נעשית פעילות בתחום החקיקה הנוגעת לעבודת הנוער.

 "אין דבר יותר חשוב מזה שהנוער העובד יחזור בשלום הביתה", הסכים מיכאל כוכבי, ממלא מקום יו"ר ההסתדרות החדשה. "הרשו לי לצטט ססמה שאני זוכר מנעוריי, והיא תקפה גם היום: החיים יפים - שמור עליהם".

את האולם גדשו בני נוער, רבים מהם מהנוער העובד ותנועות נוער נוספות, ומעסיקים שהתעניינו באמצעים להגברת בטיחות ובריאות בעבודת נערים ונערות בסביבת העבודה

אלון פל, סמנכל המוס"ל, פירט את הסכנות הנשקפות לנערים עובדים שתשומת לבם מוסטת לגורמים שמחוץ לסביבת העבודה כמו סמארטפון, מה שגורם לכך שהריכוז שלהם אינו ממוקד בעבודה ובסכנות הסובבות אותם. גם חוסר ניסיון מקצועי, פזיזות ולחץ חברתי שמאפיינים נוער עובד, הם גורמי סיכון.  "לא מתחילים לעבוד לפני שמקבלים הדרכה בטיחותית וומצטיידים בציוד מגן אישי כמו נעליים סגורות ומשקפי מגן. לא מפעילים מכונות בלי אישורלא נוהגים על מלגזה בלי רשיון, לא עובדים עם מוזיקה באוזניים, ומי שלא עירני - לא עובד!". פל סיים במסר לנערים: "דיווח אינו הלשנה" - והדגיש בכך את הצורך לדווח לממונים על כל סכנה בריאותית הנשקפת לעובדים.

בהמשך הוקרנו סרטוני הדרכה רויי הומור וניתנה אפשרות לשאול שאלות. הרצאות חשובות נוספות הוקדשו לסכנת ההתחשמלות, לאיסור עבודה בגובה ולסכנת החלקה על רצפה רטובה. עו"ד אייל פלטק הרצה בנושא זכויות וחובות משפטיות של נוער בעבודה.

 ד"ר אורנית רז, מנכלי"ת המוס"ל סיכמה ואמרה שיום עיון מוצלח זה הוא סנונית ראשונה בסדרה של כנסי בטיחות, שיגעו בחייהן של אוכלוסיות מגוונות בישראל.


ראה כתבה מתוך אתר YNET >>
 
 
בנוסף היה תרגום סימולטני
 

 

מקור: יח' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה