כניסה הרשמה צור קשר

הושק מיזם "קו החיים" - צו בטיחות ראשון לקבלן באתר בנייה

 

עודכן ב:31/12/2018

 

ימים ראשונים להפעלת המיזם: צו בטיחות ראשון לקבלן באתר בניה, בעקבות מיזם "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות בשיתוף פעולה עם מינהל הבטיחות שבמשרד העבודה
 
לאתר "קו החיים"  הגיעו בשבועיים הראשונים כ - 40 פניות על ליקויים באתרי בניה. ממצאים עיקריים שעולים מהפניות הן פיגומים לא תקינים, חוסר במנהל עבודה באתר הבניה, חוסר שימוש בציוד מגן אישי.
 
בעקבות פניה שדווחה באתר של המוסד לבטיחות ולגיהות לפני כיומייים, על מפגע באתר בניה ברחוב הידידות בכפר יונה, הגיע תוך שעות ספורות מדריך המוס"ל שיצא למקום בכדי לבצע פעולת מניעה והסברה. במקביל, הפניה דווחה לפיקוח. מדריך המוסד לבטיחות ולגיהות מצא שבניגוד לחוק, בשטח אין מנהל עבודה ואף אותר פיגום מסוכן. בשל העובדה כי מדובר בסכנה ברורה ומידית הדיווח הועבר למינהל הבטיחות שבמשרד העבודה ,אשר אמון על האכיפה, להמשך טיפול. תוך יום מהדיווח, לאחר בדיקה של מפקח עבודה מטעם מינהל הבטיחות שבמשרד העבודה, האתר קיבל צו בטיחות (ראה תמונה).

 
צו בטיחות בולם נפילה שנסגר ע"י חוט ברזל- מסוכן ואסור לשימוש
 
צו בטיחות המוטל על ידי מפקח העבודה הינו דרישה לטיפול בסכנה בטיחותית, ואיסור שימוש או עבודה בגורם ממנו נובעת סכנה זו. המועד לביצוע הצו וסילוק הליקוי, הוא מידי או במועד הנקוב בצו.
 
דיווח זה, מהווה אחד מתוך עשרות דיווחים שהגיעו למיזם "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות בימים האחרונים מאז השקתו בשבוע שעבר. הדיווחים המלווים בתמונות, הגיעו מכל רחבי הארץ וכללו מגוון נושאי דיווח, בין השאר כגון: פיגומים, עבודה בגובה, ציוד מגן אישי, סולמות ועוד.
 
פעילות מיזם "קו החיים", היא חלק מהפעילויות שמבצע המוסד לבטיחות ולגהות לקידום הבטיחות בעבודה בישראל בכלל ובענף הבנייה בפרט. המיזם מציג, בין השאר, על מפה אינטראקטיבית מצג בזמן אמת של נתוני ההרוגים והמפגעים בענף הבנייה בישראל כפי שמדווחים היישר מהציבור. מטרת "קו החיים", היא להגביר את המעורבות של כלל הציבור בישראל בהתמודדות עם תופעת תאונות העבודה בענף הבנייה, ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי.
 
ניתן לדווח בשפה העברית או הערבית באתר של המוסד לבטיחות ולגיהות וברשת האינטרנט
 
זו גם ההזדמנות שלך להציל חיים! כנסו לאתר "קו החיים" ודווח על מפגע וליקוי


להלן התפלגות הדיווחים ע"פ תחומים:




לדיווח לחץ כאן
 

 

מקור:המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה