כניסה הרשמה צור קשר

חדשות

חלף עם הרוח

 

עודכן ב:27/03/2022

 

על פי הרגולציה בארה"ב, אין לבצע ריסוס חומרי הדברה במשקים חקלאים כאשר מהירות הרוח גבוהה מ - 10 מייל / שעה. אולם, לרוב, מסתמכים החקלאים על קריאת תחזית יומית אחת מהתחנה המטאורולוגית הקרובה ביותר למשק החקלאי, אשר יכולה להימצא רחוק מאוד ממנו, ובינתיים בפועל, יכולים להתפתח משבי רוח במהירות ובכיוון לא רצויים לחקלאי - "השתוללויות" רוח ( ramps ), ואלו יכולות להימשך דקות עד שעות ולעבור את מהירות הרוח היומית הממוצעת מספר רב של פעמים.

כאשר מיושם ריסוס, מהקרקע או מהאוויר, של חומרי הדברה במשקים חקלאים בזמן השתוללות רוח, עלול להיווצר סחף מסוכן של איירוסולים של חומרי ההדברה, המוסעים עם הרוח לכיוון עובדי המשק, המצויים בכיוון הרוח. 

חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון בחנו את נתוני מזג האוויר, שנרשמו ב - 171 תחנות מטאורולוגיות במדינת וושינגטון בשנים 2000- 2015  ואת מקרי התחלואה, המדווחים במחלקת הבריאות בוושינגטון בשנים אלו. הם מצאו כי מקרי תחלואה מאובחנים בקרב עובדי החקלאות תועדו בסמוך לאירועי השתוללויות רוח, שיצרו סחף חומרי הדברה, 68% מהם בעת ריסוס מהקרקע ו- 23% מהם בעת ריסוס מהאוויר.

למניעת סיכון חשיפת החקלאים לחומרי הדברה, פיתחו החוקרים מודל לחיזוי מדויק של השתוללויות רוח, המתריע בפני החקלאים לפני התרחשותן, כך שיימנעו מיישום ריסוס חומרי ההדברה בזמנים בהם הן צפויות להתרחש ויתזמנו את הריסוס לזמנים בטוחים יותר. 

מקורות

 

שלח להדפסה