כניסה הרשמה צור קשר

מלטשת יהלומים חניכת בטיחות ובריאות העובד

 

עודכן ב:20/02/2019

 

מחוז מרכז של המוסד לבטיחות ולגיהות בין פעילויותיו מטפל גם במלטשות, הפעילות מתבצעת בתהליך חניכת בטיחות בעבודת במ"ק מובנה, תהליך החניכה נבנה מקצועית על ידי מינהל ההנדסה של המוסד לבטיחות ולגיהות.

במסגרת פעילות מול המלטשה בוצעה הדרכת ארגונומיה והדרכה לגורמים מזיקים. חלק נכבד מההרצאה בוצע על בסיס תרגול מעשי למצבי עבודה שונים, בעמדות העבודה. כל עובד קיבל הדרכה אישית לאופן הפעילות בתחנת העבודה האישית שלו, הדגש לישיבה נכונה. הכוונה ל "מנח עבודה נטרלי, התאמת סביבת העבודה, התאמת משענות כסא, תמיכת מרפקים, המלצות על התקנת ריפוד למנח ידיים נטרלי.

ענף היהלומים בארץ מאופיין ברובו בפעילות במלטשות יהלומים, בהם מבוצעות עבודות ביקוע ,חיתוך וליטוש יהלום למוצר מוגמר, חלק מהפסולת היקרה נאגר לתעשיות אחרות, כגון סכיני חיתוך מוקשחים.

העובדים במלטשה אוחזים במתקן ידני, הוסבר במקום איך לשפר את האחיזה או את המתקן על מנת למנוע לחץ מכני. הוסבר לעובדים על חשיבות ביצוע הפסקות בין שלבי העבודה השונים.

בנוסף קבלו הרצה בנושאי:

 
  • גיהות
  • חומרים מסוכנים ורעילים
  • אבק מזיק - הוסברה למעסיקים ולעובדים מה הסיכונים הסביבתיים והבריאותיים, כולל דרכי מניעה וצמצום הנזק.
  • מיפגעי רעש
  • כולל הצגת תוצאות הניטור והמסקנות.
 

הערה : לציין כי הוצגו 3 ניטורים אחרונים, התוצאות מצביעות על שיפור ברמות החשיפה של העובדים הנמוכות מהתקן.

הפעילות בוצעה באופן חווייתי וצוות העובדים הביע שביעות רצון מהעשרת הידע בתחום, העובדים  שאלו והתעניינו בתחום הסיכונים והדרך לצמצום החשיפה.

 

 

מקור: שלמה אלוני, מנהל מחוז מרכז וי-ם, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה