כניסה הרשמה צור קשר

פתרון יעיל לעובדים יעילים במיוחד

 

עודכן ב:22/06/2015

 

השימוש בעובדים זרים במשק הישראלי בא לפתור למעסיקים בדרך כלל את מציאת העובדים בענפים שבהם העובד הישראלי אינו מוכן לעסוק, אך הבאתו של עובד זר שאינו מבין או מדבר עברית או אפילו אנגלית מביאה אתה מגוון בעיות תקשורת בין המעסיק לעובד. אחת מהבעיות הללו היא עמידה בדרישת התקנה של מסירת מידע והדרכת עובדים. יש לזכור שהתקנה דורשת כי תהליך זה יעשה בשפתו של העובד ובדרך שנהיה בטוחים כי הוא מבין את ההדרכה.

השימוש בניידות ההדרכה של המוסד לבטיחות וגיהות בכלל ובניידות המיוחדות למגזר החקלאי מאפשר לחקלאים לצלוח חלק מאותה דרישה של התקנה לביצוע הדרכה כללית לעובדים. ניידות ההדרכה למגזר החקלאי מצוידות בלומדת הדרכה מיוחדת למגזר זה, המאפשרות למדריכים להעביר את ההדרכה באת משלוש שפות עברית, ערבית ותאית. כך שהחומר המוצג עונה על הדרוש מול רוב העובדים במגזר החקלאי. מאחר והחומר המועבר בכל אחת מהשפות זהה הדבר מאפשר לבעלי משקים או מנהלים שבהם לדעת בדיוק מה ההדרכה שאותה קיבל העובד וזאת ללא הבנת מילה אחת בשפתו.

השימוש בניידת ככלי להדרכת העובדים קל ואינו מצריך את ההפסקה של כל העבודה מאחר והוא נעשה בקבוצות של 3 עובדים להדרכה של שעה פחות או יותר ואנו מצריך יציאה מהשטח החקלאי מאחר והניידות מצוידות בגנרטור ליצור חשמל עצמי. למשתמשים החדשים מומלץ לתאם את השרות כמה שבועות מראש ולדאוג שעובדים זרים יצטיידו בדרכונים או לפחות רשימת עובדים מדפסת להקלת תהליך ההרשמה בניידת.

 

 

מקור:ד"ר סמי סעדי, מנהל מחוז חיפה והצפון, המוסד לבטיחות ולגיהות..

 

שלח להדפסה