כניסה הרשמה צור קשר

אירועי המוס"ל ב 28 באפריל יום הבטיחות בעבודה הבינלאומי 2021

מאת: המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:02/05/2021


בתאריך ה 28  באפריל, חל יום הבטיחות הבינלאומי, וגם אנחנו במוסד לבטיחות ולגיהות מציינים אותו מדי שנה.

נאום פתיחה של השר עמיר פרץ

 

"קו החיים", המוקד הלאומי למניעת תאונות עבודה

המוסד לבטיחות ולגיהות, הקים חמ"ל מיוחד ("קו החיים") שתפקידו לקדם את תרבות הבטיחות בעבודה בישראל. החמ"ל מצליח לרתום את הציבור למאבק הבלתי מתפשר לצמצום תאונות העבודה בכלל ובענף הבנייה בפרט.

עד היום הגיעו אלפי פניות שהטיפול בהן מציל חיים של עובדים באתרי הבנייה השונים ועוברי אורח בציבור אשר נפגעים בתאונות העבודה. "קו החיים", המוקד הלאומי למניעת תאונות עבודה, פועל סביב השעון לקבלת דיווחי אזרחים על סכנות שנשקפות לעובדים באתרי בנייה, ולעוברי אורח שעוברים ליד אתרים אלה.

למילוי דיווח
לחץ כאן>>> 


דף הסבר לפעילות קו חיים ב 3 שפות:
  מדריכי השטח של המוס"ל עוסקים יום יום, שעה שעה, בהצלת חיי אדם ובכך תורמים לשינוי תרבות הבטיחות בישראל.  

בסרט זה מובאים סיפורים אמיתיים מעבודתם

 

תוכנית יום הבטיחות בעבודה הבינלאומי



פעילות בבית החולים האנגלי בנצרת
 
את יום הבטיחות פתחנו בבית החולים האנגלי בנצרת בפעילות לקידום הבטיחות בהשתתפות מנהל בית החולים ונציגי ההסתדרות במרחב הצפון.
 
ד"ר מיקי וינקלר, מ"מ מנכ"ל המוס"ל, פותח את אירועי יום הבטיחות הבינלאומי בבית החולים האנגלי בנצרת.

"הבטיחות נמצאת בראש של כל אחת ואחד מאיתנו, בטיחות זו חשיבה, איך לתכנן, לגשת ולבצע את העבודה תוך כדי מחשבה ממה אני יכול להיפגע? מה מסכן אותי? מה יכול להפתיע אותי?".

 

אביטל רדושר, הארגונומית הראשית של המוסד לבטיחות ולגיהות,  בהרצאה לצוות בית החולים האנגלי בנצרת בנושא: כאבי גב ואיך אפשר למנוע אותם בעבודת בית החולים.

 

הרצאות בנושא בטיחות לצוות בית החולים האנגלי בנצרת
 

מכתב הוקרה על פעילות ההדרכה שביצענו ביום הבטיחות הבינלאומי בבית חולים נצרת

מסירת שילוט בטיחות לייזרים
 
בתמונה: מדריך הבטיחות דוד סיטבון עם ד"ר חגית קון, מנהלת הבטיחות של אוניברסיטת בר אילן.

כנס כלכליסט בשיתוף המוס"ל
 
בכנס מיוחד של כלכליסט בשיתוף המוסד לבטיחות וגהות נדון בשאלה כיצד מקדמים את תנאי הבטיחות ומצמצמים את מספר הנפגעים בתאונות העבודה, מהם הצעדים הרגולטורים שנעשים מצד הרשויות, ומהו הפער בין כל אלה לבין מה שקורה בשטח?. ואיך מצמצמים את מספר הנפגעים בעבודה ומבטיחים תנאי בטיחות הולמים לעובדים? - כל זה בכנס בטיחות בעבודה של כלכליסט והמוסד לבטיחות ולגיהות.
 
תאונות עבודה - כמה זה באמת עולה לנו לפרסום
 
כנס בטיחות בעבודה של כלכליסט והמוסד לבטיחות ולגיהות  - לשידור המלא

 

♦ כנס בטיחות בעבודה של כלכליסט והמוסד לבטיחות ולגיהות - פאנל ראשון 

 

♦ כנס בטיחות בעבודה של כלכליסט והמוסד לבטיחות ולגיהות - פאנל שני
 
ד״ר מיקי וינקלר, מ״מ מנכ״ל המוסד לבטיחות ולגיהות, נשאל בכנס הבטיחות בעבודה של כלכליסט כיצד התאימו את הפעילות של המוס"ל לתקופת הקורונה, והשיב:

"ענף הבנייה המשיך לעבוד ואנחנו הגברנו את פעילות ההדרכות כדי לסייע לעובדים ולמעסיקים. הגענו למקומות עבודה שעברו לעבודה בקפסולות והדרכנו אותם על מצבי חירום, וידענו להגיע גם אל עובדים שעברו לעבוד מהבית והדרכנו אותם כיצד לייצר סביבת עבודה מתאימה כך שבעתיד לא יסבלו מבעיות גב ומפרקים.

התקופה הזו קידמה והאיצה הרבה פתרונות שלא היו קיימים לפני הקורונה, למשל בתחום העגורנים הגענו למסקנה שעבודה עם סימולטורים תסייע למפעילי עגורנים, מלגזות ומשאבות בטון להתמודד עם הסכנות שבפתח ולדעת לזהות אותן. אנחנו נמצאים כיום בתהליך קליטה של כמה סימולטורים כאלה".


 

מייצג בכיכר רבין
 
במסגרת האירועים להטמעת הבטיחות ביום הבטיחות הבינלאומי, המוסד לבטיחות ולגיהות קיים הדרכת בטיחות אינטראקטיבית בכיכר רבין בתל אביב.
 

שר הכלכלה עמיר פרץ ביקר במתחם ההסברה של המוסד לבטיחות ולגיהות, בו בוצעו הדרכות בטיחות בכיכר רבין, תל אביב, לרגל יום הבטיחות הבינלאומי. השר ביקר גם בניידת הדרכה אינטראקטיבית, שמצוידת בלומדות בשפות שונות ושירותיה ניתנים ללא תשלום, ואף התנסה בעצמו באחת מהן. בתום הביקור, חיזק השר את ידי מדריכי הבטיחות ובירך אותם על עבודתם מצילת החיים. את פניו של השר קיבלו יו"ר המוס"ל, יעקב וכטל, ומ"מ מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר. במהלך הפעילות בכיכר הגיעו מפקח עבודה ראשי חזי שוורצמן וסגנית ראש העיר תל אביב מיטל להב.
 

בטוחים בכיכר: יום הבטיחות בעבודה הבינלאומי נערך בכיכר רבין למאמר
 
לסיכום: אסור לנו להשלים עם מספרי הנפגעים בתאונות העבודה למאמר
 

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה