כניסה הרשמה צור קשר

מאת: מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:05/02/2023


לאחרונה, ערכה חברת משאבי האנוש העולמית UKG סקר שביעות רצון מהעבודה, שבו השתתפו 2,200 עובדים ו-600 מנהלי עבודה מ-10 מדינות ברחבי העולם (אוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, צרפת, גרמניה, הודו, מקסיקו, הולנד, ארה"ב ובריטניה), במטרה להבין את ציפיות העובדים ממקום עבודתם ולהיערך לשינויים במגמות התעסוקה לקראת שנת 2030.

על פי ממצאי הסקר, מתברר שכיום, לאחר שלוש שנים של התמודדות עם מגפת הקורונה, שינו עובדים רבים את תפיסתם לגבי חשיבות מקום העבודה בחייהם הפרטיים, ושקיימים עבורם עניינים חשובים יותר מענייני העבודה, שהיו מעדיפים לעסוק בהם. רבים מהעובדים מתמודדים עם חוסר סיפוק וחוסר תחושת מטרה בתפקידם הנוכחי ומאוכזבים ממקום עבודתם וממנהלי העבודה שלהם.

להלן הנתונים:

 
  • כמעט מחצית מהנשאלים בסקר טענו שהם כלל אינם מעוניינים לעבוד יותר, לא היו ממליצים לילדיהם או לצעירים אחרים לעסוק במקצוע שלהם או לעבוד בארגון העבודה שבו הם מועסקים.
  • 38% מהנשאלים לא היו מאחלים לאויבם הגדול ביותר לעסוק בתפקידם.
  • רק 23% מהנשאלים בסקר השיבו כי הם נהנים מעבודתם, בעוד 61% מהנשאלים מודים כי הם מגיעים לעבודה רק כדי להתפרנס.
  • 78% מהנשאלים בסקר חושבים שמקום העבודה צריך לספק להם יותר מאשר תגמול כספי.
  •  כשלושה רבעים מהנשאלים מצפים ליותר תמיכה וגמישות מצד הארגונים ומנהלי העבודה שלהם.
 
כמו כן, מצביע הסקר על כך שרוב העובדים מעוניינים לעבוד ולהרגיש מוערכים בעבודתם, ומצפים שמנהלי העבודה יהיו גמישים ויבואו לקראתם, כדי שיוכלו למלא בעבודתם תפקידים שיאפשרו להם הגשמת ערכים אישיים ומטרות ראויות, ויתנו להם תחושת כבוד עצמי.

על כן, חברת UKG ממליצה למנהלי עבודה לאמץ גישות תקשורת יעילות, כדי לתת לעובדים הרגשה שרואים אותם ומקשיבים להם, ולנסות לחבר את העובדים למטרה הראויה בעיניהם. כמו כן, עורכי הסקר מציעים למנהלים לערוך, בין היתר, סקרים תקופתיים לבחינת שביעות רצון העובדים, פגישות צוות ופגישות פנים אל פנים עם העובדים ולעודד את העובדים לקחת ימי התרעננות וחופש, אשר להם הם זכאים.

מקור
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר 

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה