כניסה הרשמה צור קשר

חוק פדרלי אמריקאי חדש בנושא מניעת הטרדה מינית בארגוני עבודה

מאת: מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:07/02/2023


לא מעט מעסיקים בארה"ב נוהגים לכלול בהסכמי העבודה שלהם תנאי שמירת סודיות Nondisclosure agreements (NDA), המונעים מכל צד שטוען להטרדה או לתקיפה מינית לחשוף את תלונתו ברבים או להצהיר בפומבי הצהרות שליליות נגד הצד הפוגע, כביכול.

הסכמים אלו היו מקור לדאגה רבה בתנועת MeToo# כבר מימיה הראשונים, כאשר התברר כי הם משמשים ארגוני עבודה רבים ברחבי ארה"ב להסתרת האשמה של הפוגעים והמטרידים מינית המועסקים בהם, ובכלל, למניעת חשיפת המקרים המבישים שהתרחשו בשורותיהם.

בדצמבר 2022, נכנס לתוקף חוק ה-Speak Out Act (SOA), חוק חופש הביטוי במקרי הטרדה מינית, האוסר על מעסיקים להשתמש בהסכמי סודיות אלו, כך שקורבנות הטרדה או תקיפה מינית לא יחששו עוד לחשוף את מקרי ההתעללות או ההטרדה המינית, אם יתרחשו במקום עבודתם.

חוקים מדינתיים, שנחקקים על ידי מדינות ארה"ב, גוברים על החוקים הפדרליים ומחייבים יותר מהם. מדינות, כמו קליפורניה, ניו ג'רזי, וושינגטון וניו יורק, כבר השכילו לחוקק חוקים מדינתיים משלהן, האוסרים על NDA's, אך מנגד, יש מדינות, שבהן הסכמי NDA's מעוגנים ומוגנים בחוק. על מעסיקים בארה"ב לברר מהם חוקי המדינה החלים במדינתם ולפעול לפיהם.

אולם, בכל מקרה, מומלץ שמעסיקים ישימו לב לכוונת עקרון המניעה של חוק ה-SOA ולהגבלותיו, יבחנו מחדש את הסכמי העבודה, הסודיות או הבוררות במקרי מחלוקת בנושא הטרדה מינית במקום העבודה וינקטו מדיניות איתנה, המנוסחת באופן ברור ומפורש נגד הטרדה מינית. מדיניות זו תכלול הדרכות למניעת הטרדה מינית ונהלים חכמים לטיפול בתלונות במהירות ובהגינות, כשהן מתעוררות.

מקור
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר 

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>
 

 

שלח להדפסה