כניסה הרשמה צור קשר

האיחוד האירופי מסכם תוכנית חומש משותפת לצורך טיפול בסיכוני בריאות ובטיחות תעסוקתיים

 

עודכן ב:19/08/2012

 

 ,Christa Sedlatschek דיירקטור הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה פרסמה את הדברים הבאים באתר הסוכנות:

כיצד עלינו לעבוד ביחד ברחבי האיחוד האירופי על מנת להגן על עובדים מפני פציעות ומחלות? עכשיו הזמן לחשוב על כך, כיוון שתוכנית הבריאות והבטיחות של האיחוד האירופי ל- 2007 – 2012 מגיעה לסיומה, ואנו בוחנים הן את מה שהושג והן את מה שצריך עדיין לעשות בשנים הבאות.  

לאחרונה קבלנו אינדיקציה לגבי חשיבת הנציבות האירופית בנושאים אלה, בנאום שנתן לאסלו אנדור, הנציב האחראי לתעסוקה, רווחה ושילוב. בדברו בכנס בקופנהגן אמר הנציב אנדור שהאיחוד האירופי צריך תוכנית בריאות ובטיחות ושיש הצדקה לתוכנית חדשה אחרי 2012.  למרות שעדיין מוקדם מדי לומר אם התוכנית הישנה השיגה את מטרתה בצמצום של 25% בתאונות עבודה ברחבי האיחוד האירופי, לפי הנציב אנדור, הסימנים מראים ששיעור התאונות אמור להיות נמוך משמעותית בשנת 2012 משהיה לפני חמש שנים.

התוכנית, הנציג אנדור אמר, הצליחה לספק מסגרת לריכוז נושא הבריאות והבטיחות ברחבי האיחוד האירופי, בכך שנתנה מושג ברור לאן אנו מתקדמים. בקוראו לתוכנית חדשה, הנציב אנדור טען שיש תפקיד ברור לפעולה בראשות האיחוד האירופי, לטפל בסיכוני בריאות ובטיחות תעסוקתיים, מאחר וסיכונים אלה לרוב זהים ברחבי כל המדינות החברות באיחוד האירופי. אך אין זה מספיק להסתפק בחקיקה של האיחוד האירופי בנושא בריאות ובטיחות בעבודה – מה שנחוץ הוא להחליף מידע על ניסיון ונוהגים טובים, לתכנן יוזמות משותפות ולכונן גישה אסטרטגית משותפת לטיפול בבעיות המשותפות שלנו.  

לדברי הנציב אנדור, תוכנית חדשה צריכה להתמקד במספר קטן יותר של עדיפויות. ובכל אחד מתחומי העדיפות שהוא מזכיר, אנו במנהלת כבר עובדים על פרויקטים שונים. הוא מזכיר את הצורך ב''התמודדות עם נושאי בריאות ומניעת בעיות בריאות הקשורות לעבודה'' ביניהם, למשל, סיכונים פסיכו-סוציאליים הקשורים לעבודה כבעיה גוברת באיחוד האירופי. הקמפיין הבא שלנו על ''מקומות עבודה בריאים (2014-15) מתייחס לסיכונים פסיכו-סוציאליים, כאשר סקר העסקים האירופי שלנו על סיכונים חדשים וצומחים בחן במיוחד את הדרכים בהם סיכונים פסיכו-סוציאליים מטופלים בעסקים האירופיים. 

הנציב אנדור הזכיר את הצורך ב''יישום יעיל יותר של חקיקה באיחוד האירופי'' – OiRA – המכשיר המקוון שלנו להערכת סיכונים אינטראקטיבית (שמקלה על העמידה בכללי הערכת הסיכונים, במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים) הוא דוגמה טובה לאופן בו אנו מסייעים לכך.  

לבסוף, הנציב אנדור הזכיר את הצורך ב''מאמץ מיוחד בשנים הקרובות כדי להפוך את חיי העבודה לבני-קיימא''. מזה זמן, אנו במנהלת בוחנים את הדמוגרפיה המשתנה של האיחוד האירופי – העובדה שאנשים באירופה חיים זמן רב יותר. תמכנו ביוזמה האירופית ל''שנה למען הזדקנות פעילה'' תוך הדגשת החשיבות של בטיחות ובריאות תעסוקתיים בעזרה לאנשים מבוגרים להישאר בעבודה. ואנו נמשיך להתמקד בהשלכות בריאות ובטיחות של קיום אוכלוסיה מזדקנת ככל שחשיבות הנושא גוברת. אנו נעבוד בצמידות עם הנציבות כאשר אלה יעריכו את התוכנית הישנה וידונו בעיצוב של תוכנית חדשה לשנים שאחרי 2013.    

מקור:
אתר הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 06.05.2024

 

שאלה:

האם יש להשתמש בכפפות מגן להגנת הידיים עם כלים בעלי חלקים נעים/סובבים?

 

התשובה:

בעבודה בקרבת חלקים נעים, החקיקה מסייגת את השימוש בכפפות

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע