כניסה הרשמה צור קשר

שריפת ענק במפעל פלסטיק בפארק תעשיה קיסריה

 

עודכן ב:22/06/2014

 

כוחות כיבוי רבים מכל הארץ פעלו אתמול בשריפת ענק של מפעל פלסטיק באזור התעשיה הדרומי שבקיסריה.

82 צוותי כיבוי, הכוללים 182 לוחמי אש,  פעלו אתמול, לצד 6 מטוסי כיבוי וכוחות סיוע של פיקוד העורף, בשריפת ענק שפרצה באזור האחסנה של מפעל הפלסטיק. לוחמי האש התמודדו עם מטען אש גדול במיוחד ולהבות שהגיעו לגובה של 20 מטרים, וכן עם הסכנה של התפשטות האש למפעלים שכנים, בהם מפעל לקרטונים ומפעל חמצן. 

 

חפ"ק משותף למשטרה, למועצות האזוריות ולכבאות והצלה הוקם באזור, ממנו פיקדו על האירוע נציב כבאות והצלה, רב טפסר שחר איילון שהכריז על גיוס כללי של הכוחות מכל הארץ וכן מפקד המחוז, טפסר בכיר דני חנניה. מאמצי הכיבוי התמקדו בשני מישורים, מניעת התפשטות האש למפעלים השכנים וכיבוי השריפה במפעל הבוער.  בשל העשן הסמיך והציאנידים מהפלסטיקי הבוער, הוכרז על זיהום אוויר קשה באזור ותושבי פרדס חנה עין שמר וגן שומורון הונחו להסתגר בבתים. 

 

רק בשעות הערב שככה עצמת הלהבות והושגה שליטה על האש. לוחמי האש הצליחו גם למנוע את התפשטות השריפה למפעל הקרטונים השכן. 18 צוותי כיבוי הושארו למשך כל הלילה במפעל לכיבוי סופי של הבעירה וכן לוודא שהאש איננה מתחדשת. מבירור ראשוני עלה כי אזור האחסנה החדש יחסית שבו פרצה הדליקה, היה ככל הנראה ללא אמצעי כיבוי ואישור כבאות.

 

לתמונות מהאירוע
 

 

מקור:אורי צ'ובטרו, אתר הרשות הארצית לכבאות והצלה.

 

שלח להדפסה