כניסה הרשמה צור קשר

ארה"ב: 22 מיליארד פאונד של פסולת כימית ממוחזרת בשנת 2013

 

עודכן ב:18/01/2015

 

במהלך 2013, כמו גם בשנים קודמות, רוב הפסולת הכימית הרעילה המיוצרת במתקנים תעשייתיים בארה"ב מוחזרה או נוהלה באמצעות השיטות המועדפות אחרות, זאת על פי דוח מלאי שחרור רעלים השנתי (TRI) של המשרד לאיכות הסביבה האמריקאית (EPI) שפורסם במהלך ינואר 2014. משמעות הדבר היא שכ -22 מיליארד פאונד (פאונד = 0.45 ק"ג) המהווים 84 אחוזים מתוך 26 מליארד פאונד של פסולת כימית רעילה טופלו בדרכים אלה; 4 מיליארד פאונד הנותרים סולקו או שוחררו בצורה אחרת לסביבה, מתוכם : 66 אחוזים חדרו לקרקע, 19 אחוזים לאוויר, 5 אחוזים למים, ו -10 אחוזים הועברו למתקנים נוספים, על פי הסוכנות.

דיווח זה מצביע על כך שכמות הפסולת המיוצרת על ידי המתקנים התעשייתיים של האומה האמריקאת עלה ב -4 אחוזים משנת 2012 לשנת 2013. זה כולל את כמות הכימיקלים הממוחזרים, המטופלים, אשר נוצלו (נשרפו) ליצור אנרגיה, וגם מה שסולק או השתחרר לסביבה. דוח TRI, מתייחס "לשיחרור" חומרים כימיים ככאלה שנפלטו לאוויר, למים, או נשפכו בסוג כלשהו של אדמה של רשות כזו או אחרת, כאשר רוב "השיחרורים" של החומרים כפופים לדרישות רגולטוריות שנועדו להגביל נזק אנושי וסביבתי.

לכניסה לדוח המלא באתר EPI

"לכולנו יש זכות לדעת אילו כימיקלים רעילים נמצאים בשימוש ושוחררו לסביבה שלנו, ומהן הצעדים שחברות נוקטות כדי למזער שיחרר לסביבה", אמר מנהל ה- EPA ג'ינה מקארתי. "תכנית TRI עוקבת אחרי המידע הזה והופכת אותו לנגיש לאזרחים ולקהילות."

דוח הנתונים TRI מוגש מדי שנה למשרד לאיכות הסביבה האמריקאי, למדינות השונות בארה"ב  ולמתקנים במגזרים כמו ייצור, כריית מתכת, כלי עזר חשמליים, ופסולת מסוכנת מסחרית תעשייה. על פי חוק תכנון לשעת חירום וזכות הציבור לדעת האמריקאי, מתקנים תעשייתים בארה"ב חייבים לדווח על שיחרור חומרים כימיים רעילים למשרד לאיכות הסביבה ולדוח TRI.

 
 

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה