כניסה הרשמה צור קשר

10 כללי בטיחות וגיהות לעובדים שצמים בחודש הרמאדן

 

עודכן ב:16/06/2015

 

לקראת חודש הרמדאן, סמי סעדי, מנהל מחוז צפון במוסד לבטיחות ולגיהות מציע לעובדים אשר צמים בחודש הרמדאן לשמור על הכללים הבאים:
  1. חיי אדם הם ערך עליון. שמור על בריאותך, שמור על חייך: אם בצעת עבודה פיזית קשה והרגשת צמא ורעב כבדים, כדי להימנע מלהגיע למצבי קיצון, אתה חייב להפסיק את הצום ולצום יום אחר במקומו כמקובל לפי הדת.
  2. אל תעבוד בתקופת הצום במקום סגור (מוקף) או סגור למחצה. בחום של הקיץ עליך לבחור בשעות המתאימות לביצוע עבודות אלה, כמו שעות הבוקר המוקדמות או שעות אחה"צ, במידת האפשר.
  3. מומלץ לאכול ארוחת בוקר בריאה (כמקובל לפני זריחת השמש) אבל הימנע מלאכול הרבה או לאכול אוכל רווי בשמנים, כי זה יגרום לך להיות צמא. מומלץ שהארוחה תהיה מורכבת מאוכל רווי בפחמימות כמו תמרים, חלווה ומוצרי חלב.
  4. הימנע מחשיפה לשמש, או עבודה ליד תנורים ומכונות חמות. מותר לך לקרר את גופך על ידי ריסוס מים על בגדיך ועורך. הקפד לנקוט באמצעי בטיחות כמו שימוש בכובע מתאים, לבוש מלא דוגמת שרוול ארוך וכל ציוד אחר שיכול למנוע ממך יובש. בכל מקרה אסור לעבוד בשמש יותר משעתיים רצוף.
  5. הימנע ממנוחה באזורים מסוכנים כמו: מתחת לשולחנות, בסמוך למכונות, כלים כבדים ומשאיות או מעל פיגום, במות עבודה וכו'. כמו כן אסור לישון בין קרטונים וארגזים במחסן.
  6. במידה ואתה נוטל תרופות באופן קבוע אתה חייב להתייעץ עם הרופא שלך בנוגע למועד נטילת התרופות ומועדי האוכל. על אחת כמה וכמה אם יש לך סכרת.
  7. שמור על שיקול דעת, היה רגוע – זה יסייע בעדך לקבל החלטות נכונות וימנע ממך להיות מעורב בתאונה.
  8. מומלץ לישון 6 שעות ברציפות לפחות, חוסר שינה מזיק לבריאותך ומגביר את הסיכוי לתאונת עבודה.
  9. הימנע מחשיפה לאבק, חשיפה זו גורמת גם ליובש בדרכי הנשימה. הקפד על שימוש במסכת אבק מתאימה.
  10. זכור! חוקים, תקנות, נוהלי וכללי הבטיחות נועדו בראש ובראשונה בכדי לשמור עליך. עבוד על פיהם ושמור על בטיחותך בעבודה, בריאותך ועל חייך.

 

שלח להדפסה