כניסה הרשמה צור קשר

הסחת דעת בהליכה - סיכון בטיחותי משמעותי

 

עודכן ב:28/06/2015

 

שעורי הפגיעות הנגרמות על ידי הסחת דעת בהליכה נמצא במגמת עליה, ורוב הנפגעים הם נשים וגברים מתחת לגיל 40. מתוך כלל התאונות מסוג זה, 52% מהתאונות מתרחשות בסביבת בית ומבנה תוך כדי שימוש בטלפונים ניידים ולאו דווקא ברחוב או בסמוך לכבישים. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה בעיתון Journal of Safety Research. 68% מכלל הנפגעים הן נשים, ו-54% הם בגיל 40 או פחות.
 
"חשוב מאוד להיות מודעים לסביבתנו, אפילו אם היא נחשבת ל"מוכרת לנו",  אומרת דברה הרסמן [Deborah A.P. Hersman], נשיאת ומנכ"לית של המועצה הלאומית לבטיחות של ארה"ב [NSC]
בקשר לממצאי המחקר . "יותר מחצי התאונות מתרחשות מדי שנה בביתהם של אנשים, ושום שיחה טלפונית, שליחת מסרון או קריאת חדשות לא שווה פגיעה בבריאות".
 
בשנות 2000 עד 2011, התרחשו כ-11,101 תאונות שנגרמו במהלך
הסחת דעת בהליכה, בעיקר תוך כדי שימוש בטלפונים ניידים (62% מכלל התאונות). כמעט 80%, היו כתוצאה מנפילות.

ב- 15 השנים האחרונות ישנה עליה של פי שמונה בשיעורי הפגיעות אשר נגרמות תוך כדי
הסחת דעת בהליכה, בעיקר כתוצאה מהשימוש המרובה בטלפונים ניידים. המנעות משימוש בטלפון הנייד בזמן הליכה רגל למקום העבודה, בבית או ברחוב חשובה באותה מידה כמו ההימנעות משימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה. הולכי רגל ונהגים שמשתמשים בטלפונים ניידים לא מרוכזים באותה מידה ומוסחים יותר, הם צריכים להתמקד יותר ובאופן מלא בסביבתם – זאת על פי מסמך  "Understanding the Distracted Brain,"
שהוציא NSC.

המקור:
EHS Today

 

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה