כניסה הרשמה צור קשר

רובוט הרג אדם במפעל של פולקסווגן בגרמניה

 

עודכן ב:02/07/2015

 

תקרית נדירה אירעה השבוע במפעל של יצרנית הרכב פולקסווגן כאשר רובוט גרם למותו של עובד קבלן באחד ממפעלי הייצור של פולקסווגן בגרמניה, כך הודיעה יצרנית הרכב הגרמנית. העובד, בן 22, נהרג ביום שני במפעל בבאונטל, כ-100 קילומטרים צפונית לפרנקפורט, אמר דובר פולקסווגן הייקו הילוויג. הוא היה חלק מצוות שטיפל ברובוט כשלפתע הוא תפס אותו ומחץ אותו כנגד לוח מתכת, אמר הילוויג.

החברה מסרה כי מחקירה ראשונית עולה שמדובר בטעות אנוש ולא בתקלה ברובוט עצמו, שאותו ניתן לתכנת כך שיבצע משימות שונות בתהליך ההרכבה. העובד בן ה-22, שהיה חלק מצוות שהיה אמון על כיוונו והתקנתו של הרובוט, עזר להרכיב את הרובוט הנייח במפעל החברה בגרמניה. תפקידו של הרובוט הוא לאחוז בחלקי מתכת ובאמצעות לחץ אדיר להופכם לחלקי רכב. הרובוט תפס במהלך ביצוע העבודה את העובד ומחץ אותו כנגד לוח מתכת. הילוויג אמר כי בדרך כלל רובוטים גדולים כמו זה המדובר עובדים בתוך אזור מוגדר במפעל ונשמרים מאחורי גדרות או בתוך כלובים כדי למנוע מהם לבוא בטעות במגע עם בני אדם. אלא שלפי הודעת פולקסווגן, במקרה של התאונה שהתרחשה בתחילת השבוע, העובד נכנס לתוך הכלוב שבו הוחזק הרובוט. עובד אחר שהתלווה לעובד שנהרג, חיכה מחוץ לכלוב הבטיחות ולא נפגע

הרובוט שהרג את העובד הוא רובוט ישן יחסית, ואינו שייך לדור החדש של רובוטים שמשתלב בשנים האחרונות בתעשייה. פולקסווגן הודיעה אשתקד על כוונתה להגביר את השימוש ברובוטים, ומסרה כי היא מתכוונת להפקיד בידי הרובוטים את ביצוען של עבודות מונוטוניות שאינן דורשות כישורים גבוהים במיוחד. התקרית בגרמניה זכתה לסיקור בינלאומי נרחב, וזכתה לפרסומים רבים ותגובות באתרי אינטנרט וברשתות החברתיות לעבודה עם רובוטים. הדיווחים מגרמניה מבהירים כאמור שבמקרה שמדובר בטעות אנוש והפרה חמורה של כללי הבטיחות בכך שהעובד נכנס לכלוב שבו הוחזק הרובוט.
 

 

שלח להדפסה