כניסה הרשמה צור קשר

סדנת "העצמת ממונים" – פריצת דרך לממוני הבטיחות

 

עודכן ב:20/07/2015

 

מחזור נוסף של סדנת "העצמת ממונים" הסתיים. הסדנה התקיימה בעכו. גם הפעם הביעו המשתתפים שביעות רצון רבה מהסדנה ואף ביקשו להאריכה במספר מפגשים. 
 
"קורס מנצח"
"ממליץ בחום על הקורס.....המנחות פשוט מדהימות – מכווינות בצורה מיוחדת, היום מסתיים מהר מידי....."
"גרמתם לנו להסתכל על עצמנו, תפקידנו ולקוחותינו בצורה שונה. ללא ספק, טיפול בנושא ההתנהגותי – הינו אחד הכלים החשובים ביותר שלא הכרנו. אתם יזמתם, פיתחתם והובלתם את הדרך בשבילינו"

אלה רק חלק מהמשובים שנתנו בוגרי הסדנה בסיומה.

למעלה מ-100 ממוני בטיחות כבר השתתפו בסדנאות "העצמת הממונים" שקיים המוסד לבטיחות ולגיהות עד כה. הסדנה פותחה על בסיס פיילוט במהלכו בוצע אבחון צרכים מקדים בקרב ממוני הבטיחות. הסדנה פותחה במיוחד עבור צרכים אלו ו"נתפרה" על פי הצרכים הייחודיים של ממוני הבטיחות. הסדנה, מתמקדת באדם שממלא את תפקיד ממונה הבטיחות - באישיותו, במעמדו ובתפיסת עולמו, כאשר ממונה הבטיחות, האדם, עומד במרכז הסדנה. בין הנושאים הנלמדים:

 
  • מעמדו של ממונה הבטיחות ותפיסת תפקידו,
  • כיצד לתקשר עם בעלי סגנונות תקשורת שונים,
  • התמודדות עם לחצים ועומס בתפקיד,
  • הקשבה,
  • הגדלת מגוון התגובות ההתנהגותיות לצורך השגת מטרות בתפקיד
  • ועוד
 
כל המפגשים מועברים על ידי שתי מנחות בכירות במתכונת של סדנה פעילה. הסדנה משלבת בין לימוד באמצעות המנחות לבין לימוד באמצעות עמיתים. התכנים מועברים באופן חוויתי באמצעות מגוון רחב של תרגילים ושיטת לימוד: סימולציות, קבוצות דיון, תרגילים, שאלונים, דמיון מודרך, ולימוד עמיתים. מתכונת הסדנה מאפשרת לממוני הבטיחות לשתף פעולה ולהתייעץ בחוג הרחב של הידע המשותף להם. הסדנה פותחה כך שהמשתתפים יוכלו להתייעץ זה עם זה, להעלות קשיים אופייניים לתפקידם וניתנת להם ההזדמנות לשתף האחד את השני בניסיון המקצועי שצברו.

 
 
הסדנה מוכרת כ- 8 ימי כשירות  לממונים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ללבנת כהן, מנהלת מחלקת פסיכולוגיה ארגונית, מרכז המידע והאינטרנט של המוסד לבטיחות ולגהות: מייל livnatc@osh.org.il  טל' 03-5266462.
 

 

מקור:ליבנת כהן, מנהלת מח' פסיכולוגיה אירגונית, המוסד לבטיחות ולגיהות
.

 

שלח להדפסה