כניסה הרשמה צור קשר

כנס שנתי בנושא "פסיכולוגיה בטיחותית"

 

עודכן ב:07/10/2015

 

הכנס השנתי החמישי בפסיכולוגיה בטיחותית יתקיים השנה בחודש אוקטובר באוסטרליה, ויפגיש בין אנשי בטיחות מובילים בתחומם לבין מומחים בינ"ל בפסיכולוגיה בטיחותית. בכנס שימשך ארבעה ימים, יוצגו השיטות העדכניות ביותר וכלים מעשיים לשיפור הבטיחות במקומות העבודה.

לתחום הפסיכולוגיה יש תפקיד משמעותי לתחום הבטיחות במקום העבודה. ארגונים בינלאומיים כבר עושים שימוש בכלים ובאסטרטגיות פסיכולוגיות כדי להבין את התפיסה הבטיחותית של העובדים, את תהליך קבלת ההחלטות שלהם ואת הסיבות להתנהגותם.

הפסיכולוגיה שעומדת "מאחורי" הבטיחות, מסבירה מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת.  בכנס יוצגו מקרי בוחן ( case studies)  בהם יושמו כלים פסיכולוגיים במטרה להשפיע על התפיסה הבטיחותית של העובד והארגוו ולצורך זיהוי הקשר בין הגורם האנושי לבין מצויינות בבטיחות.

הפסיכולוגיה היא אמצעי לעיצוב מחדש של דפוס החשיבה הבטיחותית. אנשי דעה מובילים בתחום הפסיכולוגיה הבטיחותית יציגו בכנס גישה עדכנית בבטיחות. גישה זו מיישמת רעיונות ומושגים מתחום הפסיכולוגיה החיובית בתחום הבטיחות. הגישה בטיחותית המסורתית התמקדה בניסיונות לשלוט בהתנהגות העובדים.  הגישה העדכנית בבטיחות מתמקדת בבניית אמון, בניית מחויבות ואיתור וחיזוק גורמי הנעה פנימיים של העובדים באמצעות ניתוח, והקניית מיומנויות וטכניקות פסיכולוגיות ונוירו פיזיולוגיות. הגישה העדכנית בבטיחות מתמקדת במה עובד בבטיחות לעומת הגישה המסורתית שהתמקדה במה שלא עובד. נקודת המבט החדשה היא שהעובדים הם הפתרון לבעיה לעומת החשיבה  שהעובדים הם המקור שלה.

בנוסף, יוצגו בכנס הגורמים המניעים הפסיכולוגיים העיקריים שמשתתפים בתהליך קבלת החלטות כולל הבנת ההשפעה של לחץ נפשי והבנת הגורמים הפיזיולוגיים שפועלים על הרגשות שמשפיעים על ביצוע התפקיד במקום העבודה.

ללא התייחסות נאותה להתנהגות האנושית ולהשפעות שיש לתפיסת העובדים על ההתנהגות שלהם, מקומות עבודה עלולים להיכשל בהבנת כל הגורמים שתורמים להצלחה או לכישלון של סביבת העבודה הבטיחותית. 


לידיעה במקור 
 
 
The 5th Annual  safety Psychology Conference 2015
    

 

מקור:לבנת כהן, מנהלת מחלקת פסיכולוגיה ארגונית, מרכז מידע ואינטרנט, המוסד לבטיחות וגהות.

 

שלח להדפסה