כניסה הרשמה צור קשר

בריטניה - עובדים מדווחים על עליה בבעיות בריאות מנטלית

 

עודכן ב:22/12/2015

 

סקר שהתקיים לאחרונה בבריטניה וכלל כ-1.5 מיליון עובדים ו 565 ו- ארגונים, מצא  עליה של כ- 40% בבעיות בריאות מנטליות, כמו חרדה, לחץ  ודיכאון של עובדים. בארגונים גדולים נרשמה עליה של  69% ובארגונים בינוניים – 51%. מספר ימי היעדרות מהעבודה עקב לחץ גדל בשנה האחרונה ב- 40%. במספר ימי היעדרות מהעבודה בסקטור הציבורי הייתה עליה של כ-50%.הגורם העיקרי ללחץ בעבודה על פי תוצאות הסקר הוא עומס עבודה. סיבות שכיחות אחרות כוללת: קשרי משפחה, קשרים בעבודה וסגנון ניהולי. שינוי ארגוני הוא סיבה שכיחה ללחץ בסקטור הציבורי.

הדרכת מנהלים הוא צעד הכרחי לדברי מנהל המדיניות הציבורית ב - CIPD. רק 30% מהארגונים בבריטניה נותנים סיוע לעובדים הסובלים מבעיות בריאות מנטליות. חשוב לשים דגש על נושא זה ולהציע סיוע בהתמודדות עם בעיות אלה  גם לעובדים וגם למנהלי יצור. מעסיקים צריכים לבחון כיצד התרבות הארגונית שלהם מעודדת ותומכת ברווחת העובדים ובבריאותם המנטלית.

הדו"ח מצא היעדר מנגנון של ניהול ותמיכה בעובדים עם בעיות מנטליות בסקטור הפרטי. 28% מהארגונים דיווחו שהם לא נוקטים בפעולות תמיכה בעובדים הסובלים מבעיות בריאות מנטליות. 21% אמרו שהם פועלים להעלאת המודעות לנושאי בריאות מנטלית של העובדים בהשוואה ליותר מ- 47% של ארגונים בסקטור הציבורי שפועלים להעלאת המודעות. כמחצית מהארגונים דיווחו על הדרכה שעברו מנהלי יצור בנושא איתור גורמי לחץ אצל העובדים וניהולו. כשליש מהארגונים דיווחו על כך מתן כלים למנהלים לצורך תמיכה בעובדיהם הסובלים מבעיות בריאות מנטלית.

אמצעי התמיכה שמעסיקים בבריטניה מציעים לעובדים הסובלים מבעיות בריאות מנטלית כוללים:

 
  • שירותי ייעוץ לעובדים.
  • העלאת מודעות לבעיות בריאות מנטליות בכח העבודה.
  • אפשרויות עבודה גמישות / שיפור האיזון בין העבודה לחיים הפרטיים.
  • פנייה למומחים בתחום הבריאות התעסוקתית.
  • תמיכה אישית/ יעוץ  למנהלים.
  • הדרכת כל העובדים בנושא טכניקות התמודדות עם בעיות מנטליות.
  • קמפיינים בנושא בריאות מנטלית.

הסקר התקיים על ידי CIPD Absence Management survey 

מקור:

 www.co.uk/absencemanagementmentsurvey
 The RoSPA Occupational Safety & Health Journal, November 2015

 

מקור:לבנת כהן מנהלת מחלקת פסיכולוגיה ארגונית, מרכז מידע ואינטרנט של המוסד לבטיחות וגהות.

 

שלח להדפסה