כניסה הרשמה צור קשר

חברות המצטיינות בבטיחות וגהות מצליחות יותר ברמה הכלכלית

 

עודכן ב:19/01/2016

 

שלושה מחקרים שנערכו בארצות הברית גילו שחברות שהשקיעו בבטיחות או בבריאות בעבודה הגיעו לתוצאות טובות בערכי מניותיהם. חוקרים מצאו שחברות המצטיינות בבריאות ובטיחות בעבודה הגיעו לתוצאות טובות יותר מהערך הממוצע של 500 P&S בסימולציות של תשואה להשקעה.

מחקר שהשתמש בסימולציות השקעה עבור 17 חברות ציבוריות שהטמיעו תוכניות בריאות ובטיחות לעובדיהם מצא שמעסיקים שמשקיעים הרבה בתוכניות בטיחות ובריאות יכולים להגיע לתוצאות טובות יותר מאשר חברות אחרות בשוק. המחקר, מעקב אחר ביצועי השוק של חברות המשלבות תרבות של בריאות ובטיחות, פורסם החודש בכתב העת לרפואה תעסוקתית וסביבתית (JOEM). המחבר המוביל, ריימונד פביוס MD, מייסד משנה של HealthNEXT, חקר עם הקולגות שלו את ביצועי שוק המניות של חברות שקיבלו, או הגישו מועמדות לקבלת, פרס על הישג בבריאות תאגידית של האיגוד האמריקאי לרפואה תעסוקתית וסביבתית (CHAA), הנותנת הכרה לחברות הבטוחות והבריאות ביותר בצפון אמריקה.

ביצועי שוק המניות של 17 מועמדים או זוכים של CHAA  נוטרו באמצעות שישה מודלים של תרחישי השקעה. תרחישי ההשקעות של חברות אלו נבחנו בתקופה שבין 2001 ל 2014 באמצעות השקעה היפותטית התחלתית של 10,000$. במשך תקופה של 13 שנה, ההחזרים מההשקעה ההיפותטית עבור חברות אלו היו גבוהים משמעותית יותר מממוצע ההחזרים של חברות 500 P&S. בתרחישים בעלי הביצועים הטובים ביותר, חברות הרוויחו החזר של 33%, בהשוואה להחזר של חברות P&S שעמד על 105% באותה תקופה. בתרחישים בעלי הביצועים הנמוכים ביותר חברות CHAA  השיגו החזר של 204% בהשוואה להחזר של S&P שעמד על 105% באותה תקופה.

"התוצאות מספקות הוכחה לכך שהערכת המניות של חברות שמקבלות הכרה עבור הצטיינות בבריאות וחוסן בטיחותי, בטיחות, או גם וגם, עולה על זו של חברות אחרות שלא מוכרות ככאלה." קובעים המחברים. 

ישנם שני מחקרים נוספים שתומכים בממצאים של מחקר זה – האחד בוצע על ידי
פרויקט הבריאות והשני על ידי הארגון לקידום המחקר הבריאותי (HERO). מחקרים אלו גם כן פורסמו במהדורה של החודש של JOEM. הממצאים לא הוכיחו סיבתיות אך ניתן לראות קשר ברור בין ביסוס תוכנית בריאות ובטיחות ועלייה בערך המניות.

"מידע זה צריך להיות בעל חשיבות גוברת עבור מנהלי עסקים וקהילת המשקיעים", כתבו המחברים. "בעוד שיש הוכחות רבות לכך שכוח אדם בריא ובטוח יכול לתרום באופן ממשי לשורה התחתונה של רוב המעסיקים הבינוניים והגדולים המבוטחים בביטוח עצמאי, אין הכרח בסיבתיות מוכחת על מנת ליידע את המשקיעים".

מידע נוסף לגבי מחקרים אלו ניתן למצוא באתר של  
האיגוד האמריקאי לרפואה תעסוקתית וסביבתית.

באוסטרליה, לעסקים יש מחויבויות לגבי בריאות ובטיחות במקום העבודה. על פי
חוקי WHS, מעסיקים מחויבים לספק משרדים בטוחים, מכשור וחומרים בטוחים, מערכות עבודה בטוחות, מידע, הנחיות, הדרכות ופיקוח, וסביבת עבודה ומתקנים מתאימים עבור העובדים. 

מקור:
http://content.safetyculture.com.au/news/index.php/01/study-findings-show-companies-work-health-safety-programs-can-achieve-stock-market-success/#.VptRnE3UiUl


 

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה