כניסה הרשמה צור קשר

משרד הכלכלה והתעשייה השיק אתר חדש המרכז את זכויות העובדים בישראל

 

עודכן ב:02/02/2016

 

משרד הכלכלה והתעשייה השיק אתר חדש, המרכז את כלל המידע ומיועד לעובדים ומעסיקים כאחד, וכולל: חוקים, תקנות ומדיניות, בשפה פשוטה וקלה. האתר מהווה כלי משמעותי, שלא היה קיים עד היום, המרכז עבור העובדים את כלל זכויותיהם, מאפשר להם לבחון את כללי היבטי ההעסקה ואף להגיש, במידת הצורך, תלונה באופן מיידי, באמצעות האתר, בגין הפרה, לכאורה, של חוקי העבודה.

זכויות העובדים בישראל, מעוגנות בהוראות המצויות בחוקים, בתקנות, בהסכמים קיבוציים ובצווי הרחבה, כמו גם בפרשנות שניתנה להוראות אלה בפסיקת בתי המשפט ובנהלי האכיפה של משרד הכלכלה. הוראות שנועדו להסדיר את שוק העבודה ולהגן על זכויות העובד הבסיסיות, ובין היתר קובעות תנאי העסקה מינימליים ומחייבים, במגוון רחב של תחומים. זכויות העובדים וחובות המעסיקים, מוצגים באתר בשפה קלה ופשוטה, בלווי הסברים ודוגמאות, תוך הפניה למקור הזכות. זאת, בדרך המאפשרת למשתמש גם לעיין בהוראות הרלבנטיות בחקיקה, בהסכמים קיבוציים או בצווי הרחבה. לצד המידע בדבר הזכות, ניתן להגיע, באמצעות היפר-קישורים, למידע על דרכי התקשרות ליחידה הרלבנטית במשרד הכלכלה והתעשייה, לרבות הסבר על סמכויותיה והשירותים הניתנים על ידה, כמו גם לטפסים במגוון נושאים: בקשה לקבלת היתר ומידע נוסף הקשור לנושא, המצוי באתרים של משרדים ורשויות אחרות ועד ריכוז מידע לגבי הגשת בקשה לרישיון / היתר.

האתר הוא פרי עבודה מאומצת של הממונה על התעסוקה, הלשכה המשפטית, היחידה ליחסי עבודה, מנהל הסדרה ואכיפה, נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות והממונה על זכויות עובדים זרים, וכן בסיוע הייעוץ המקצועי של עו"ד רות הורן.  
 
כניסה לאתר זכויות עובדים

 
משרד הכלכלה והתעשייה השיק לאחרונה גם אתר חדש בנושא שילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. באתר תמצאו את כלל התכניות, שמפעיל המשרד לטובת שילוב אנשים עם מוגבלות. האתר מעוצב בצורה נוחה וידידותית וכולל מידע שימושי וכלי סיוע עבור אנשים עם מוגבלות ומסיקים המעוניינים להעסיק עובדים עם מוגבלות.
 

 

 

שלח להדפסה