כניסה הרשמה צור קשר

מחקרים חדשים בתחום בטיחות ובריאות תעסוקתית

 

עודכן ב:07/02/2016

 

המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית של ארה"ב – NIOSH פרסם לסבב מחקרים חדשים המונה 3 מחקרים חדשים בתחום בטיחות ובריאות תעסוקתית.

מידע הוא הצעד הראשון במניעה: מאגר חדש לעובדי קידוח גז ונפט
 
ההבנה של איך, למה ולמי מתרחשת פציעת עבודה קטלנית מהווה צעד ראשוני למניעת מקרי מוות נוספים. כדי לקדם את ההבנה הזאת ואת המניעה של מקרי מוות במקומות העבודה, מאגר חדש של המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה"ב (NIOSH) אוסף מידע מפורט על מקרים קטלניים בתעשיית קידוחי הנפט והגז האמריקאית. מאגר מקרי המוות במאגר קידוחי הנפט והגז (FOG) מספק לחוקרים, מומחי בטיחות ובריאות ובעלי עניין אחרים מידע חיוני למאמצי מניעה ספציפיים.
 
אנשי המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה"ב פיתחו והחלו למלא את מאגר הנתונים של מקרי מוות בתעשיית הנפט והגז (FOG) ב 2013. בשנה שלאחר מכן, המכון פרסם את דו"ח הנתונים הראשון של מקרי מוות בתעשיית הנפט והגז, שמצא שההקמה והפירוק של מתקני קידוח או מתקני שירות לבארות הינם סוגי פעילויות הקשורים בשכיחות גבוהה לפציעות קטלניות. מאגר הנתונים של מקרי מוות בתעשיית הנפט והגז עזר גם לזהות ולתאר סיכון שלא אופיין קודם בתעשיית קידוחי הגז והנפט: מקרי מוות הקשורים בשאיפת גזי פחמן או אדים מסוכנים. על ידי זיהוי מגמה זו ואחרות, מאגר הנתונים של מקרי מוות בתעשיית הנפט והגז מספק מידע למחקר לצורך שמירת הבטיחות של עובדי קידוח הגז והנפט.

>> 
קרא עוד
 
מחקרי מעבדה מתמקדים בחשיפות הקשורות לשאיפת נפט לא מזוקק
 
בדליפת הנפט של Deepwater Horizon ב 2010, עובדי הניקיון דיווחו על סימפטומים כגון קשיי נשימה, כאבי ראש ובחילות, אבל ההשלכות התברואתיות של חשיפה משולבת לנפט גולמי, ממיסים ותוצרי בעירה לא היו ידועות. מנתונים קיימים, איננו יודעים האם ובאיזו מידה הסימפטומים היו קשורים לפליטת הנפט הגולמי עצמו, כמה זמן הם יכולים להימשך, והאם סימפטומים חריפים אלו רומזים על סיכון לבעיות אחרות שעשויות להתגלות רק אחרי שנים. אלו שאלות חשובות להגנה על צוותי סיוע בכל מצב חירום עתידי בקנה מידה גדול כמו זה של Deepwater Horizon, לניטור סיכון ארוך טווח מחשיפות עבר, ולהבנת ההשלכות לגבי עובדים שעשויים להיחשף לפליטת תרחיפים מהנפט הגולמי בקידוח ובייצור.
 
כדי למלא את פער הידע הקריטי הזה, חוקרים במכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה"ב (NIOSH) השיקו מחקר ראשון מסוגו כדי לבדוק את ההשפעות התברואתיות של שאיפת נפט לא מזוקק (גולמי). נפט לא מזוקק משחרר לאוויר גזים ואדים שעלולים להיות רעילים, מה שיוצר סכנת שאיפה. כדי לחקור את ההשפעות  התברואתיות של גזים אלו בניסויי מעבדה מפוקחים, חוקרים פיתחו מערכת חדשנית שיכולה לייצר את אותם סוגים של גזים הנוצרים בחלק מפעילויות הגז והנפט. הם מקווים שממצאיהם, הצפויים להתפרסם במהלך השנה הקרובה, יעודדו יותר מחקר בתחום הזה שאינו נחקר מספיק ושבסופו של דבר יוביל לשיפור ההבנה של סכנות פוטנציאליות ולהגנה על בטיחות עובדי הנפט. 

>> 
קרא עוד
 
כלי חדש מודד ביעילות חלקיקי פחם באוויר
 
מ 1986 עד 2010, 10 פיצוצים קטלניים התרחשו במכרות פחם תת קרקעיות בארצות הברית. סכנת הפיצוץ כוללת שרשרת אירועים הקשורים זה בזה. מקור חום (כמו ניצוץ) מצית גז מתאן באוויר של תעלת מכרה הפחם. הלחץ הפתאומי שנוצר על ידי פיצוץ זה מעלה חלקיקי פחם מפני השטח של המכרה. החלקיקים הדליקים הללו, שעכשיו מרחפים באוויר, נדלקים גם הם ומגבירים את הפיצוץ בעוצמה הרסנית. מקורות הצתה, מתאן וחלקיקי פחם חייבים להיות מפוקחים כדי למנוע אסון. טכניקה אחת לפיקוח היא השמת כמויות גדולות של חלקיקי אבן גיר שאינם דליקים על פני השטח של המכרה, על מנת לצמצם את הסיכון להצתת חלקיקי פחם באוויר.
 
כדי לדעת האם הושמו מספיק חלקיקי אבן גיר כדי למנוע הצתה של חלקיקי הפחם (והאם כלי וויסות אחרים הצליחו להפחית את כמות חלקיקי הפחם במכרה מלכתחילה), יש לנתח דוגמית של אבק כדי להעריך את כמות חלקיקי הפחם בתערובת. האתגר הוא: למצוא שיטה אמינה להבחנה בין אבק האבן וחלקיקי הפחם בדוגמיות אוויר.

>> 
קרא עוד

 

מקור: יחידת האינטנרט, המוסד לבטיחות ולגיהות, על-פי אתר NIOSH.

 

שלח להדפסה