כניסה הרשמה צור קשר

נפילה, מעידה, החלקה ברחבת ריקודים באולמי שמחה הוכרה "סיכון סביר" ע"י בית המשפט

 

עודכן ב:31/05/2016

 

המקרה דן בנפילה ברחבת אולם אירועים, מדובר באולם שמחות, ברחבת הריקודים. באירועים אלו נזרקות סוכריות לרחבה וקהל רוקד ומפזז. פריטי מזון/שתיה, הנופלים על הרצפה, הופכים אותה למוּעדת החלקה ומעידה. בעל המקום מפעיל אנשי ניקיון כל משך האירוע, בכל האולם ואף ברחבה. ברור כי משימתם מוגבלת עקב צפיפות וחוסר נגישות, כלומר הסיכון קיים כל העת.

מכאן - "סיכון סביר". 

שימת הדגש על סיכונים אשר עלולים לפגוע (גם) בעובדים. הסיכון הינו תעסוקתי מובהק, ומאיים על החוגגים כמו גם על עובדים, קרי מלצרים, מנקים, ועוד. יש להדריך אותם להתנהלות זהירה וערנות מוגברת.  

להלן תמצית פסק הדין:

נדחתה תביעת נזקי גוף שהגישה סבתא שטענה כי נפלה ונפגעה במהלך ברית המילה של נכדה

נזיקין - עוולות - רשלנות

בית משפט השלום דחה תביעת נזקי גוף שהגישה סבתא נגד אולם אירועים בטענה כי נפלה ונפגעה במהלך ברית המילה של נכדה. נקבע, כי ברחבת הריקודים עליה רקדה התובעת לא היו כל לכלוך או רטיבות וכי נפילתה נבעה מהריקוד עצמו ו/או איבוד שווי המשקל. עוד ציין בית המשפט כי אמנם חובתו של בעל אולם היא לדאוג שרצפת האולם תהא נקיה כמו גם לדאוג לנוכחות עובדי ניקיון, אולם לא ניתן להצמיד עובד ניקיון לכל אורח ומטבע הדברים עת אורחי השמחה שותים או אוכלים עשויות לטפטף מעת לעת טיפות ממשקה של אורח זה או אחר ואף יתכן כי דבר מאכל כלשהו ייפול לרצפה.

משכך, מדובר בסיכון סביר. התביעה נדחתה.
 

התקצירים באדיבות "דינים ועוד"  www.dinimveod.co.il
למנויים - לפסק הדין המלא מאתר "דינים ועוד" - לחץ כאן

 

מקור:משה קוריסקי, מרכז מידע, המוסד לבטיחות ולגהות.

 

שלח להדפסה