כניסה הרשמה צור קשר

ראיון בתוכנית של דליק עם שירלי לייבוביץ', מהו תפקידו של גהותן?

 

עודכן ב:20/12/2016

 

שירלי לייבוביץ', גהותנית מחוז מרכז במוסד לבטיחות ולגיהות. התראינה בתוכנית הבוקר של דליק ווליניץ ברדיו FM 102. עונה לשאלות: מה זה גיהותן? ומה תפקידו? ומהיכן לקוחה המילה גיהות? ופירושה?

ביום יום הגיהותנים מתעסקים במניעת פגיעתו ובבריאותו של העובד כתוצאה מחשיפה לגורמי סיכון הקשורים לעיסוק שלו, כגון:

 
  • חשיפה לרעש.
  • חשיפה לחומרים מסוכנים שונים: כימיקלים, אבק מזיק וכו'.
 
אנו פועלים גם למניעת פגיעות כתוצאה מהעבודה.

שאלת השאלות: מה זאת גיהות? ופירושה? המילה "גיהות" מקורה מהתנ"ך ומשמעותה היא בריאות.

חלק מפעילותנו אנחנו מגיעים למקומות העסקים, כמו: בתי מלאכה קטנים, מפעלים גדולים/קטנים וכו'. במקום העבודה אנחנו מאבחנים אם יש סיכונים לבריאות העובדים.

לדוגמא: נגריה – כאשר הנגר בונה ארון, בבניית הארון מתבצעים תהליכי חיתוך/ניסור העץ. ביצוע החיתוך/ניסור הינו גורם פיסקלי לרעש!. לאחר הרכבת הארון מתבצעות עבודות של הדבקה וצביעת הארון בתהליך נחשף העובד לחומרים כימיקלים שאותם הנגר נושם. האבק של העץ בעת הניסור וגם הצבעים שאיתם הנגר צובע עלולים להכיל חומרים המסכנים את בריאותו של העובד.

אנו מבצעים דגימות אוויר ע"י משאבות שונות אשר מותאמות לחומר שאנו מחפשים באוויר. את המשאבות אנו מצמידים לעובד, במשאבה יש קולט שנמצא במרחב הנשימה של העובד. הקולט דוגם את האויר שהעובד שואף לגופו.  לאחר איסוף הדגימות המשאבות נשלחות לעיבוד, אנו מפענחים את התוצאות על פי פיענוח של התוצאות אנו נותנים את ההמלצות המתאימות. המלצות ספציפיות לכל עמדת עבודה ניתנות רק לאחר קבלת תוצאות אנליזה ושקלולן. יש המלצות שאפשר לתת במקום מעצם ההתבוננות בעובד בעמדת העבודה.

לסיום שירלי נותנת דוגמא למניעת חשיפת העובד בעמדתו: נגר שעובד בעמדת החיתוך, אם אפשר לחבר את ידית המסור לשואב שישאב את האבק שנוצר מהחיתוך/ניסור, כך נוכל להקטין את סיכון העובד לחשיפה בריאותית ולנשימת האבק לגופו.


לראיון המלא לחץ כאן

 

מקור:יח' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה