כניסה הרשמה צור קשר

בטיחות אש - "מסלול תצהיר" לעסקים בעלי רמת סיכון נמוכה

 

עודכן ב:24/01/2017

 

​הרשות הארצית לכבאות והצלה הודיעה שמעתה, עסקים ברמת סיכון נמוכה יקבלו רישיון עסק ללא צורך בביקורת ובאישור של רשות הכבאות. מדובר בהקלה משמעותית לעשרות אלפי עסקים. הרשות הארצית לכבאות והצלה הובילה מהלך להפחתת הרגולציה בתחום העסקים טעוני הרישוי, שהתקבל במסגרת מחוק ההסדרים. מעתה בעל עסק יוכל להגיש תצהיר שבו הוא יציין כי ביצע את כל הדרישות המצוינות בפריט רישוי המקושר לסוג העסק. התצהיר יהווה תחליף לאישור הכבאות שהיה דרוש קודם לרפורמה.

כחלק מהיערכותה, העלתה נציבות הכבאות לאתר הכבאות  115 פריטי הרישוי המכילים את דרישות בטיחות האש הנדרשות מאותם עסקים הנמצאים "במסלול תצהיר".
כל אחד מבעלי העסקים יוכל להוריד מהאתר את מסמך הדרישות, לבצען ואז למלא את התצהיר ולקבל את האישור מרשות הכבאות. בנוסף, הועלה לאתר גם מקרא שמסביר על כל אמצעי בטיחות האש, כדי שלבעל העסק יהיה ברור מה נדרש ממנו.ראש אגף בטיחות אש וחקירות בנציבות, טפסר בכיר חיים תמם, הדגיש כי רשות הכבאות תבצע אכיפה על ידי ביצוע בדיקות מקדמיות לעסקים שהגישו תצהיר: "על מנת לוודא שאכן אותם עסקים עומדים בדרישות בטיחות אש ולא מסכנים את עצמם, את הלקוחות ועסקים סמוכים". 

 

שלח להדפסה