כניסה הרשמה צור קשר

התמודדות עם ארועים חריגים בעבודה

 

עודכן ב:06/02/2017

 

ראש מנהל הנדסת בטיחות במוסד לבטיחות ולגיהות מיקי וינקלר, התראיין בתוכנית הבוקר של דליק ווליניץ ברדיו FM 102, בנושא ההתמודדות עם אירועים חריגים בעבודה.

מיקי מתאר את תפקידו ואת הנושאים אשר קשורים לתפקידו. הנדסת בטיחות עוסקת בכל הקשור להדרכת בטיחות במדינת ישראל. אנו במוסד לבטיחות נותנים שירותים למגוון של מקומות עבודה, בהדרכה וייעוץ מקצועי. השירותים ניתנים למגוון תחומי הבטיחות בעבודה: תעשיה, חקלאות, בניה וכו'.
 
במקומות עבודה קיימים אירועים שנקראים אירועים חריגים, הם מתרחשים באופן פתאומי כתוצאה מכשל טכני או טעות של הגורם האנושי. לפעמים זה כח עליון כמו: רעידת אדמה. התוצאה של אירוע חריג היא רחבה מאוד לפעמים יכולה להיות הרסנית למקום העבודה וגם לסביבתו.
 
במקרים אלו אחריות הניהול של אירוע חריג מוטלת על המעסיק, מפני שהוא אחראי על פי דרישות החוק והתקנות לשמור על הבטיחות במקום העבודה. המנהל נדרש להכין תשתית ראויה ומתאימה למענה לאירועים כאלה, לדוגמא:

 
  • סימון דרכי מילוט.
  • קביעת מרחבים שהעובדים יגיעו אליהם וכו'
 
מקומות עבודה אשר מבצעים תרגולים והעובדים מיומנים, כאשר קורה אירוע רואים שהעובדים יודעים לאיפה ללכת, לרוץ, להתכנס. התרגול הוא מנגנון שלם של פעילויות שנדרשות מהעובדים להכירם ולדעת, על מנת שבזמן אירוע יוכלו לממש את התרגול ולעשותו בדרך הקלה ביותר.
 
מיקי מציין את אסון המטוסים שיהיה בספטמבר בארה"ב. הרבה עובדים לא היו מתורגלים בדרכי מילוט, הכירו את המעליות ולא הכירו דרכי מילוט נוספות, כמו: מדרגות חירום ולאיפה צריך ללכת, מי מכוון את העובדים ולאיזה כיוון נדרש מהם לברוח. הרבה עובדים נשארו לכודים בבניין וחיכו לקבל מענה שלמעשה אף אחד לא ידע לתת.
 
נושא תרגולי אירועים חריגים מאוד מורכב ומחייב טיפול ברמת מקום העבודה. כאשר עובדים במקומות עבודה כמו בניינים גבוהים ובמגדלים חובה שהעובדים יכירו לא רק את קומתם אלא שידעו להסתדר בכל הבניין. שידעו את האפשרויות הקיימות בכל קומה ולהימלט ממנה אם קורה אירוע. על ידי תרגולים, הכרה, נהלים והדרכות של עובדים ניתן יהיה לעשות את הפינוי בצורה קלה ומהירה וזאת הכוונה באירוע חריג.
 
כאשר אנו מדברים על אירוע חריג זה כולל גם את חברות ההייטק שיושבות במגדלי רבי קומות או משרדים של מספר עובדים שנמצאים בבניינים רבי קומות.
 

לראיון המלא לחץ כאן
 

 

מקור:יח' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה