כניסה הרשמה צור קשר

פרופ' יורם הלוי התראיין על כנס טכנולוגיה

 

עודכן ב:05/06/2017

 

פרופ' יורם הלוי, דיקן הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, התראיין בתוכנית הבוקר של דליק ווליניץ ברדיו  FM102. בנושא כנס טכנולוגיות.

פרופ יורם, מציין
שכנס טכנולוגיה הוא שיתוף ראשון של הטכניון עם המוסד לבטיחות ולגיהות. עוד מוסיף שבשנים האחרונות חלה התקדמות עצומה בתחום הטכנולוגיה: חיישנים, תקשורת, חומרה ותוכנה. המטרה היא לראות איך אנחנו חוברים יחד, מחליפים ידע ורעיונות ומנצלים ידע זה להאצת הפעילות ולשיפור הבטיחות בעבודה.
 
בכנס הטכנולוגיה אני מרצה בנושא ניטור בריאות מבנים. הכוונה שאמצעי טכנולוגי יודיע מראש ומספיק זמן, שגשר או בניין בין תוך כדי או בהקמה, שמשהו התקלקל או יכול להישבר/להתמוטט. השיטות:
 
  • שמים מדידי תאוצה.
  • מעבירים סיבים אופטיים.
  • עיבוד אותות מתוחכם.

אלו מערכות שלוקחות את המידע ומוציאות ממנו את המסקנה: אם יש תקלה/ סדק או אולי יש סדק וכו'. הרעיונות למערכות אלה הם ישנות, במשך שנים אמרו שזה יקר ומסובך להתקין ואי אפשר למדוד ביותר מדי מקומות. כיום זה זול ואפשר למדוד בכמה מקומות. דוגמא לטכנולוגיה עכשווית: התקשורת כיום היא אל חוטית לא צריכים להעביר כבלים הכל פשוט יותר ונגיש. זה הרעיון שאנחנו מנסים להעביר בכנס.
 
בכנס יהיו 2 צדדים:
 
1. האקדמי שידבר על דברים שקיימים במגוון נושאים.
2. אנשי המעשה שנמצאים באתרי הסיכון, בניה ובמפעלים.
 
בעקבות הכנס יבוא שלב היישום: שיטות, אפילו מוצרים ודברים מעשיים. לכנס יש מטרה להזנה הדדית, אנו מחפשים נושאים אמתיים שבהם אפשר לתרום אחד לשני. אנו צופים להמשך פעולה בין הצדדים
 
ההיענות לכנס היא מאוד גדולה ויש רשימת המתנה.
 

לראיון המלא לחץ כאן
 

 

מקור:יחי האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה