כניסה הרשמה צור קשר

הדרכות בטיחות לעובדים מהמגזר הדרוזי

 

עודכן ב:03/07/2017

 

חיים כהן, מדריך ניידת הדרכה במחוז צפון במוסד לבטיחות ולגיהות, התראיין בתכנית הבוקר של דליק ווליניץ ברדיו FM102 בנושא הדרכות בטיחות לעובדים מהמגזר הדרוזי.

חיים מציין שהשבוע ביום ד', המוסד לבטיחות ולגיהות יקיים יום הדרכות בטיחות לעובדים מהמגזר הדרוזי. יוזמה זו מגיעה בעקבות איסוף נתונים על תאונות עבודה שמתרחשות במגזר זה. הנתונים הראו תאונות עבודה רבות ובתדירות גבוהה, לכן הוחלט לקיים יום של הדרכת בטיחות באמצעות הכלים העומדים לרשותנו.

ביום ד' נגיע ליישוב מסעדה עם ניידת ההדרכה האינטראקטיבית שלנו, נעביר הדרכות לעובדי המועצה ולתושבי מסעדה והסביבה. ההדרכות יהיו במגוון ענפי התעסוקה: בנייה, תעשייה ועבודה משרדית. הן תתקיימנה בשפות עברית וערבית, העובדים ייקחו בהן חלק פעיל, יוכלו לשאול שאלות וייחשפו לתכני בטיחות רבים.

 
כמה גורמים בתחום העבודה מייחדים את ציבור העובדים מהמגזר הדרוזי:
 
  • בתי מלאכה קטנים יותר
  • עסקים משפחתיים
  • שילוב של כמה תחומים בעסק אחד
 
בענפי העבודה כאלה ישנו קושי ולעתים גם חוסר ידע בכל הנוגע לשמירה על בטיחות העובדים. חשוב לציין כי אין בכך הכללה לגבי כל העובדים מהמגזר, אך מספר תאונות העבודה בו מעיד כי יש לפעול, להדריך ולהעלות לתודעת העובדים את הסיכונים שבעבודתם ואת דרכי מניעתם.

ביום 9.7 תתקיים פעילות נוספת – קורס נאמני בטיחות בצפון, עבור ציבור העובדים מהמגזר הדרוזי. הקורס ייערך בכפר גלעדי ויקנה את יסודות הבטיחות בעבודה במגוון ענפי התעסוקה. עובדים שישתתפו בקורס זה יחזרו לעבודתם כנציגי בטיחות ויהיו שותפים לקידום הבטיחות בעבודה מטעם המפעל או האתר שבו הם מועסקים.
 

לראיון המלא לחץ כאן

 

מקור:רני בלייכר, יח' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה