כניסה הרשמה צור קשר

OSHA בארה"ב: עדכון התקנה להגנה מפני נפילות מגובה ועל המישור בתעשייה

 

עודכן ב:24/07/2017

 

נפילות מגובה ועל מישור (משטח עבודה) הם בין הגורמים המובילים של תאונות עבודה חמורות וקטלניות בארה"ב. המנהל האמריקאי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית OSHA פרסם לאחרונה עדכון התקנה להגנה מפני נפילות מגובה ועל מישור אשר מתרחשות בתעשייה הכללית (שלא בניין או חקלאות).

העדכון חל על מגוון רחב של עובדים, כגון: צבעים, מחסנאים ועוד. נלקח בחשבון התקדמות הטכנולוגית, שיטות העבודה המומלצות בתעשייה, ומבוסס על הסטנדרטים שמהווים קונסנסוס לאומי להספקת הגנה יעילה אך חסכונית לעובדים. באופן ספציפי, עדכון התקנה מתייחס לדרישות בתעשייה הכללית לגבי סיכוני החלקה, מעידה ונפילה, וגם מוסיף דרישות למערכות הגנה אישית מפני נפילות.

להערכת OSHA, השינויים האלה יוכלו למנוע מדי שנה כ-29 הרוגים וכ -5,842 תאונות הכרוכות באובדן ימי עבודה. התקנה המעודכנת מאפשרת למעסיקים יותר גמישות בבחירת מערכות הגנה מפני נפילות. כגון, היא מבטלת את הדרישה הקיימת לשימוש במעקות בתור שיטת ההגנה עיקרית ומרשה למעסיקים לבחור בין המערכות המקובלות למניעת נפילות אשר, לדעתם, תהיינה הכי יעילות בנסיבות הספציפיות – בדומה לגישה שמשמשת בהצלחה במגזר הבניין כבר מ-1994. בנוסף לכך, המעסיקים יירשו להשתמש, במצבים מסויימים, בהגנות בלתי קונבנציונליות, כגון באזורים ייעודיים על גגות מדרון נמוך.


OSHA מיושר ככל האפשר בדרישות הגנה מפני נפילות עבור התעשייה הכללית עם אלה החלות על מגזר הבניין. דבר זה יקל על העמידה בתקנות למעסיקים אשר מבצעים את שני סוגי הפעילויות. לדוגמה, עדכון התקנה מחליף את הסטנדרטים המיושנים לפיגומים בתעשייה הכללית עם הדרישה שלפיה על המעסיקים לעמוד בסטנדרטי OSHA לפיגומים בבנייה.

דרישות מעודכנות נוספות:

 
  • פיקוח והסמכת מעגנים קבועים למערכות ירידה בחבלים (תכנס לתוקף ב-20.11.2017).
  • התקנת מערכות אישיות לבלימת נפילה או לבטיחות סולמות על כל הסולמות החדשים הקבועים מעל 24 רגל (7.3 מ') ועל סולמות החלפה או פרקיהם, כולל סולמות קבועים על מבני פרסום חוצות (תכנס לתוקף ב-19.11.2018).
  • סולמות קבועים קיימים מעל 24 רגל (7.3 מ'), כולל סולמות קבועים על מבני פרסום חוצות, חייבים להצטייד בכלוב, מעטפת, מערכת אישית לבלימת נפילה או מערכת לבטיחות סולמות (תכנס לתוקף ב-19.11.2018).
  • בכל סולמות קבועים מעל 24 רגל (7.3 מ') בהם משמשים כלובים ומעטפות כאמצעי הגנה לסולמות, הם יוחלפו במערכות לבטיחות סולמות או במערכות אישיות לבלימת נפילה (תכנס לתוקף ב-18.11.2036).

המקור:

 

מקור:יח' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה