כניסה הרשמה צור קשר

פרסומים חדשים בספרית מרכז המידע – מרץ 2018

 

עודכן ב:28/03/2018

 

מרכז המידע והאינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות מעשיר ומעדכן בעקביות את מאגר המידע שלו בסוגי מידע שונים: תקינה ותחיקה עדכנית, פרסומים חדשים מהארץ ומהעולם בתחומי הבטיחות והבריאות התעסוקתית ועוד.

לאחרונה נרכשו למרכז המידע מהדורות אחרונות של 2 פרסומים בתחום ההובלה והטיפול בחומרים מסוכנים: 

1. מהדורה 59 של (Dangerous Goods Regulations (DGR של ארגון חברות התעופה הבנלאומיות, IATA (International Air Transport Association).
התחיקה הרלוונטית במדינת ישראל בדבר הובלה אווירית בטוחה של חומרים מסוכנים מפנה להנחיות הטכניות של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO, International Civil Aviation Organization) (לדוגמה:
תקנות שרותי הובלה, התשס"א-2001 ו-תקנות הטיס (הובלת חמרים מסוכנים), תשמ"ד–1983). הפרסום של IATA מבוסס על ההנחיות הטכניות של ICAO בתוספת הגבלות נוספות המבוססות על תקנים בתעשייה ושיקולים מעשיים.

 

המהדורה נכנסה לתוקפה ב-1 לינואר 2018. ניתן לעיין
ברשימת השינויים המהותיים שמביאה מהדורה זו  וכן ברשימת תוספות למהדורה באתר IATA.

2. מהדורה 7 של מסמך ה-GHS (הספר הסגול) [Globally Harmonized System of Classification and Labeling of Chemicals [GHS.
נכון להיום המלצותיו של הספר הסגול [GHS] עדיין אינן תקפות בחקיקה ובתקינה של מדינת ישראל. עם זאת, עקרונותיו של מסמך זה שעוסק בסיווג, סימון ומסירת מידע לגבי חומרים כימיים ובכלל זה תיווי ואריזה, מהווים כבר מרכיב מרכזי בחקיקה של מדינות רבות בעולם, כגון: ארה"ב, האיחוד האירופי וכו' ולכן רלוונטיים לעוסקים בייצוא של חומרים מסוכנים למדינות שאמצו את עקרונות ה-GHS.

 

מסמך זה ניתן לעיון גם
בגרסה מקוונת.


ניתן לעיין בספרות המקצועית בספריית מרכז המידע ואינטרנט ברחוב מאז"ה 22, בתיאום מראש עם מנהל הספרייה, מר שלום ויסמן 03-5266453.

 

מקור:ד"ר מירב פז, מרכז מידע של המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה