כניסה הרשמה צור קשר

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות: קיים קשר בין מקומות עבודה רועשים למחלות לב

 

עודכן ב:17/04/2018

 

מחקר שנערך על ידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC) ופורסם במגזין האמריקאי לרפואה תעשייתית (American Journal of Industrial Medicine) מצא קשר בין לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה למקומות עבודה רועשים.

כמו כן חוקרים של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC) והמוסד האמריקאי לבטיחות וגיהות בעבודה  (NIOSH) גילו כי רבע מכוח העבודה האמריקאי כ- 41 מיליון עובדים דיווחו על היסטוריית חשיפה לרעש בעבודתם.

אחד החוקרים ד"ר ג'ון הווארד, מנהל מחקר ב- NDOSH, הצהיר: "צמצום רמות הרעש במקום העבודה הוא קריטי לא רק למניעת אובדן שמיעה - הוא עלול להשפיע גם על לחץ הדם ועל הכולסטרול", כמו כן ציין "כי בסקרי בריאות הנערכים במקומות עבודה הכוללים בדיקות ללחץ דם וכולסטרול צריכים לכלול חשיפה לרעש".

החוקרים ניתחו נתונים מתוך סקר בריאות לאומי אמריקאי שנערך בשנת 2014. ניתוח הנתונים נעשה כדי להעריך את שכיחות החשיפה לרעש ומחלות לב בתעשייה ובמקומות התעסוקה בארה"ב. החוקרים גם בדקו את הקשר בין חשיפה לרעש במקום העבודה למחלות לב. ניתוח הנתונים גילה ש 25% מהעובדים כיום יש להם היסטוריה של חשיפה לרעש, כאשר 14% היו חשופים לרעש בשנה האחרונה.

בנוסף, 12% מהעובדים התקשו בשמיעה, 24% סבלו מלחץ דם גבוה ו -28% סבלו מרמות גבוהות של כולסטרול. מתוך הנתונים האלה לדעת החוקרים בין המקרים הללו 58%, 14% ו -9% בהתאמה, ניתן לייחס לחשיפה לרעש תעסוקתי. ענפי התעשייה עם השכיחות הגבוהה ביותר לחשיפה לרעש תעסוקתי היו כרייה (61%), בנייה (51%)  וייצור (47%).

אחוז ניכר מהעובדים שחקרנו סובלים מקשיי שמיעה, לחץ דם גבוה ורמות כולסטרול גבוהות שניתן לייחס לרעש בעבודה", אומרת  ד"ר ליז מסטרסון מחברת המחקר.  כמו כן הוסיפה "אם ניתן להפחית את רמת הרעש לרמה בטוחה יותר במקום העבודה, ניתן למנוע יותר מ -5 מיליון מקרים של בעיות  שמיעה בקרב עובדים החשופים לרעש. המחקר הזה מספק עדות נוספת לקשר של חשיפה לרעש תעסוקתי עם לחץ דם גבוה ורמות כולסטרול גבוהות, והפוטנציאל למניעתם או אלה אם רמות הרעש יופחתו. קיימת חשיבות שהעובדים יבדקו לתנאים הנ"ל במסגרת מעקבי הבריאות הקבועים  הנערכים במקומות עבודתם. מאחר ותנאים אלה מתקיימים במקומות עבודה רועשים ניתן להפיק תועלת רבה מבדיקות אלו".

למאמר באנגלית 
לחץ כאן>>

 

מקור:דוד זיו, סגן מנהל מרכז מידע, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה