כניסה הרשמה צור קשר

יישום תכנית לפעילות גופנית במפעל "כרמוכרום" בכרמיאל

 

עודכן ב:22/07/2018

 

אורח חיים בלתי פעיל נמצא כאחת הסיבות למחלות לב וריאה, סוכרת, אוסטיאופורוזיס, השמנת יתר ועוד. לצערנו, בעידן המודרני אורח חיים כזה הופך להיות "סטנדרט" מסוכן מאוד לרבים. כבר הוכח שפעילות גופנית, מתונה אפילו, יכולה להוריד באופן משמעותי את הסיכוי לחלות באחת מהמחלות המפורטות לעיל, בכל קבוצות האוכלוסייה ובכל קבוצות הגיל. אין ספק, שעידוד פעילות גופנית במקומות עבודה יכול לשפר גם את רמת הבטיחות והגיהות בארגון, ואף להביא לעלייה באיכויות בייצור. יצירת תוכנית לפעילות גופנית במפעל נוגעת למשאב היקר ביותר של הארגון - המשאב האנושי. כל השקעה בבטיחות ובבריאות העובד תוביל לרווח של פי שלושה בערך. מחקרים רבים בעולם מצביעים על החזר כספי והשקעה בתוכנית לקידום בריאות במקומות העבודה. הדבר גורם לתחושה חיובית בקרב העובדים כלפי מקום העבודה וההנהלה. בסופו של דבר, העובדים מעריכים יותר את מקום העבודה שלהם. כאשר עובד מרוצה, תפוקתו עולה, ההיעדרות פוחתת והסיכוי שיעבור למקום עבודה אחר, אפילו כזה שמשלם יותר, יקטן. חוגים של פעילות גופנית לא יהוו עול למפעל, אלא להיפך – יגרמו לשינוי אווירה ולשמחה, ולהתייעלות בעבודה. השינוי לטובה אצל עובדים יבוא לידי ביטוי באופן ממשי.

דוגמה טובה של תוכנית לעידוד פעילות גופנית ויישומה נעשתה במפעל כרמוכרום, אשר ממוקם באזור התעשייה כרמיאל. במפעל מועסקים כ-250 עובדים. המפעל מתמחה בייצור מוצרי מתכת לצרכים ביטחוניים. תהליכי הייצור העיקריים במפעל הם: ריתוכים, השחזות, ציפויים, צביעה והרכבות.

הנהלת מפעל כרמוכרום, לצד דרישות מקצועיות גבוהות, מנסה להיטיב עם העובדים בתחומים שונים כחלק מתפיסת העולם שלה. השנה נפתח חוג יוגה וחוג EMS (Electric muscle stimulation) לכלל עובדי החברה, זאת מתוך הבנה שפעילות גופנית חשובה לבריאות העובד ומשפרת את מצב רוחו. 

החוגים נערכים כמה פעמים בשבוע, במהלך שעות העבודה, ומשתתפים בהם כ-70 עובדים מכל הדרגים (עובדי ייצור ומשרדים). החוגים נפתחו בפברואר השנה, ומספר העובדים המשתתפים בהם עולה עם הזמן, בשיטת "חבר מביא חבר". העובדים מודעים ליתרונות הפעילות בשעות העבודה ומכבדים את זמני העבודה ואת זמני האימונים.

מתוך שיחות עם העובדים עולה שביעות רצון רבה מקיום החוגים, הן מהפן הבריאותי-הספורטיבי, והן מתחושת מעורבות ההנהלה בקידום רווחתם האישית של העובדים. כן, מעידים חלק מהעובדים כי מאחר שהחוגים מועברים במקום העבודה, הנגישות אף היא גורם מדרבן לפעילות גופנית.

קיום החוגים תורם לגיבוש בין עובדי החברה ולתחושת משפחתיות במפעל.

לסיכום: המטרה העיקרית ביישום התוכנית במקומות העבודה היא לגרום לעובדים להגביר את פעילות הגופנית, להפנותם לפעילות שבה הם מעוניינים, להראות להם כי להנהלה חשוב לשפר את איכות חייהם ובריאותם, ולאפשר לעובדים להתאמן אם הם חפצים בכך. אין ספק לגבי התועלת המופקת מפעילות כזו הן לאדם והן לעבודה.

 
שיעור יוגה במפעל "כרמוכרום"

 

מקור: ויטלי פרוביז, מדריך גיהות, מחוז צפון, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה