כניסה הרשמה צור קשר

רענון ההנחיות בדבר נפילת טילים על מבנים מאסבסט

 

עודכן ב:04/01/2009

 

בעקבות האירועים בדרום, פנה המשנה למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה ד"ר יוסי ענבר למפקד מחוז הדרום בפקע"ר, למפקד מחוז הדרום במ"י ולמנהל רשות המיסים בדרום והנחה לרענן את ההנחיות בדבר נפילת טילים על מבנים מאסבסט.

לוחות אסבסט-צמנט שניזוקים מפגיעות ישירות או מהדף, ונשברים עקב כך, משחררים סיבי אסבסט לסביבה, ועל כן הכרחי למנוע חשיפה של אוכלוסייה לחומר המסרטן, ולסלק את פסולת האסבסט על ידי אנשי מקצוע מאושרים לעניין זה באופן מיידי.

במקרים של פגיעה במבנה המכיל אסבסט, יש להקפיד על נהלי עבודה מתאימים במטרה לצמצם את החשיפה לאסבסט של הכוחות המטפלים באירוע ושל האוכלוסייה הנמצאת בסמיכות למקום, ובכלל זה:
  1. להימנע ככל האפשר מכניסת אנשים שאינם מצוידים במיגון נשימתי מתאים לזירת האירוע;
  2. לסגור את פתחי המבנים הסמוכים - חלונות ודלתות ברדיוס של 50 מ';
  3. לבצע פעולות ריסוס והרטבה על פסולת האסבסט עד להספגה;
  4. אין לפנות ציוד משטח המבנה;
  5. יש לפנות לאנשי רשות המיסים בדרום, על מנת לאשר התקשרות עם קבלן אסבסט או מפקח אסבסט שיסלק את פסולת האסבסט באופן מקצועי ובהתאם להנחיות. מפקח האסבסט יגיש תוכנית לטיפול במבנה האסבסט ולסילוק הפסולת לאישור הועדה הטכנית לאבק מזיק שבמשרד להגנת הסביבה, ויפעל על פי התוכנית לאחר אישורה.
יודגש כי אסבסט צמנט (לוחות קשיחים) במצב תקין, שאינם שבורים או שרופים, אינם מהווים סיכון, וניתן להמשיך ולהשתמש בהם. המשרד להגנת הסביבה מפרסם הנחיות מפורטות באתר האינטרנט, וכן ניתן לפנות בשאלות נוספות ולדווח על תקריות למוקד הסביבה - 24 שעות ביממה בטלפון 08-9253321, או 6911*.

נפילות טילים על מבני אסבסט - דף מידע לאזרח, דצמבר 2008

 

מקור:המשרד להגנת הסביבה .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 06.05.2024

 

שאלה:

האם יש להשתמש בכפפות מגן להגנת הידיים עם כלים בעלי חלקים נעים/סובבים?

 

התשובה:

בעבודה בקרבת חלקים נעים, החקיקה מסייגת את השימוש בכפפות

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע