כניסה הרשמה צור קשר

מיזם קו חיים גידול בדיווחי אזרחים

 

עודכן ב:25/03/2019

 

בתקופה האחרונה חל גידול משמעותי בפניות הציבור בדיווחים על סכנה ברורה ומידית באתרי הבנייה במיזם החדשני, "קו חיים" של המוסד לבטיחות ולגהות (מלכ"ר), ששם לו למטרה לשנות את תרבות הבטיחות בישראל.

החודש התקבלו מעל 55 פניות  למיזם "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות בשיתוף עם מינהל הבטיחות במשרד העבודה. לאתר "קו החיים" הגיעו עד כה מעל 170 פניות על ליקויים באתרי בנייה. בין הפניות נמצאו פניות שהצביעו על סכנה מידית באתרי הבנייה.

הממצאים העיקריים הם:

 
  • פיגומים לא תקינים (70 פניות בנושא פיגומים לא תקינים)
  • עבודה בגובה לא תקינה
  • אי שימוש בציוד מגן אישי
  • חוסר תיחום אתרים וחוסר בשילוט מחייב

מספר תמונות להמחשה מדיווחי אזרחים
 

פעילות מיזם "קו החיים", היא חלק מהפעילויות שמבצע המוסד לבטיחות ולגהות לקידום הבטיחות בעבודה בישראל בכלל ובענף הבנייה בפרט. המיזם מציג על מפה אינטראקטיבית, בזמן אמת, המציגה את נתוני המפגעים בענף הבנייה בישראל כפי שהם מדווחים היישר מהציבור. 

מטרת "קו החיים" היא להגביר את מעורבות כלל הציבור בישראל בהתמודדות עם תופעת תאונות העבודה בענף הבנייה ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. הדיווחים המלווים בתמונות, הגיעו מכל רחבי הארץ וכללו מגוון נושאים, שהבולטים בהם נושאי הפיגומים, עבודה בגובה, ציוד מגן אישי, עגורנים ומנופים. 

גרף התפלגות נושאי הדיווחים בהתאם לפניות



סה"כ הפניות טופלו ע"י מדריכי הבטיחות, תוך שעות ספורות ועד 24 שעות מרגע הדיווח. האזרחים המדווחים עדים לשינוי ולמהירות התגובה וכך, המתחם צובר יותר דיווחים והרשתות החברתיות, מצדן, מפרסמות משובים חיובים בדבר הטיפול בפניות.

גרף נתוני דיווחים עפ"י חודשים



עפ"י הדיווחים באתרי הבנייה, בוצעו הדרכות בנושא דרכי הטיפול הנדרשות בליקויים. בכל דיווח מגיע מדריך בטיחות של המוסד לבטיחות לאתר, המדריך 
סוקר ומסביר למנהל העבודה  את הליקויים שבפניה ודרכי טיפול נדרשים. שיתוף הפעולה עם מינהל הבטיחות והבריאות בתעסוקה במחוז ירושלים והמרכז הוביל השבוע להגעת מפקח בהתאם לדיווח אזרחים על אתר מסוכן והאתר נסגר ע"י "צו בטיחות" עד לתיקון הליקויים. 



חשוב לציין שמספר פעמים הגיעו מפקחים עפ"י דיווחי האזרחים מאתר "קו החיים" וסגרו מספר אתרי בנייה בהם נמצאו ליקויים מסכני חיים.

זו גם ההזדמנות שלך להשפיע על רמת הבטיחות באתרים ולהציל חיים!

כנסו לאתר
"קו החיים" ודווח לנו על מפגע וליקוי המסכנים חיים   


 

 

מקור: מוטי סולטני, מדריך בנייה ותעשייה, מחוז מרכז וי-ם, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה