כניסה הרשמה צור קשר

סיכום הכנס השלישי לטכנולוגיות מקדמות בטיחות

 

עודכן ב:18/06/2019

 

הכנס השלישי לטכנולוגיות מקדמות בטיחות, המשותף למוסד לבטיחות ולגיהות ולטכניון בחיפה, עסק השנה באופן שבו טכנולוגיות מתקדמות מתחברות לאדם בשטח וגם מסייעות במניעת תאונות עבודה.

מדי יום אנחנו שומעים על תאונות עבודה, שבהן פועלים נפצעים ואף נהרגים. ייתכן שקיום הנהלים במקום העבודה היה מונע חלק מהפגיעות. אך גם לטכנולוגיה תפקיד בקידום הבטיחות.
ד"ר אורנית רז, מנכ"ל המוס"ל, ציינה: "אפשר לראות בכנס הזה, וגם במחקרים האחרונים, שיש טכנולוגיות רבות שיישומיהן נמצאים דווקא בתחום הבטיחות בעבודה. אנחנו רואים טכנולוגיות של טלפונים חכמים, טכנולוגיות של תלת-ממד, כטב"מים, טכנולוגיות לבישות, כגון בלוטות' או ג'י.פי.אס, ועוד".

פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון, אמר: "אני רואה בכינוס הזה חשיבות בלתי רגילה, לאור מה שקרה במדינת ישראל בשנים האחרונות בתחום הבטיחות, ולכן, היוזמה של המוסד לגיהות ולבטיחות והפקולטה להנדסת מכונות בטכניון היא יוזמה חשובה מאוד". 

פרופ' יורם הלוי מהפקולטה להנדסת מכונות הסביר על ניטור בריאות של מבנים באמצעות מדידות עם סוגי חיישנים שונים, המאפשרים לדעת בזמן אמת אם יש תקלה במבנה או שהמבנה עומד לקרוס.

רב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, דיבר על נושא תאונות הבנייה: "חייבים לתת מענה לתאונות, מבחינת מניעה, כי מי שמגיעים לכל האתרים לחלץ את הלכודים אלו הם תמיד לוחמי האש, אשר מסכנים את חייהם". 

אלון פל, סמנכ"ל המוס"ל, אמר כי בעזרת הכְוונה בגיל צעיר אפשר יהיה למנוע בעתיד את התאונות הבאות. "בשנה האחרונה קידמנו שיתוף פעולה עם מכללת אורט בפרויקטים של בוגרי המכללות, ולראשונה הוכנס תחום הבטיחות והבריאות התעסוקתית לתחרות. אנו רואים את החשיבות להענקת תעודות ההוקרה על זכייתם במקומות הראשון, השני והשלישי מעל במה זו.

סיכמה ד"ר אורנית רז: "הפתרון לתאונות עבודה אינו רק בטכנולוגיות, ברגולציה ובהדרכה, אלא בשילוב של הכול יחד. כשכל הגופים יקחו אחריות ביחד וישתפו פעולה, אז נראה כאן שינוי".
 

 

 

מקור:יח' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה