כניסה הרשמה צור קשר

משפחת עובדת שנהרגה ברולדין תובעת פיצויים

 

עודכן ב:10/03/2009

 

הוריה ובעלה של איריס מנצור, שנהרגה לפני כשנה מפגיעת מעלית שירות בסניף רולדין ברעננה, הגישו היום (ה') תביעה נגד החברה בבית משפט המחוזי בפתח-תקווה. גובה סכום התביעה הוא בהתאם לסמכות בית המשפט.

התאונה אירעה בפברואר 2008, כאשר מנצור - בת 30 במותה - שהתה בקומה הראשונה של החנות. עובד אחר שהיה בקומה העליונה הפעיל את מעלית השירות, באמצעותה מעלים ומורידים סחורה בין הקומות. כאשר הפעיל את המעלית היא נפלה ומחצה למוות את מנצור. בעקבות התאונה נפתחה חקירה במשרד התמ"ת.

בתביעה שהגישו הוריה של איריס, ציפורה ויחזקאל שרעבי, ובעלה שניר מנצור - באמצעות עו"ד גיל ברקאי - נטען כי המעלית הופעלה באמצעות לחיצה ממושכת על כפתור הפעלה. בבוקר התאונה, כך נטען, ביקשה איריס מהעובד בקומה העליונה להעלות את המעלית למעלה, בזמן שהיתה עמוסה. כאשר הועלתה המעלית לפתע שמע העובד זעקות ואז התברר כי המעלית התנתקה מהשרשרת - ופגעה בעובדת.

בכתב התביעה נטען כי התאונה נגרמה בגלל רשלנות החנות, שהתקינה מכונה מסוכנת או מיושנת. בנוסף נטען כי הם לא דאגו שהיא תיבדק על-ידי בודק מוסמך בהתאם לתקנות, ולא דאגו שתותקן מערכת הגנה ותחזוקה נאותה.

לכתב התביעה צורף דו"ח החקירה של חוקרי משרד התמ"ת

בדו"ח נרשם כי המכונה לא נבדקה על-ידי בודק מוסמך, ושבבדיקת המעלית לאחר התאונה התברר כי באנקול חסר מנגנון נעילה - לשונית ביטחון ובמקום זה האנקול היה מלופף בסרט הדבקה כדי למנוע את יציאתו מטבעת המעלית.

המעלית עצמה, נקבע בדו"ח, היתה חסרת מנגנון רפיון שרשרת.

שני הליקויים, נקבע בדו"ח, עלולים לגרום ליציאת האנקול מטבעת המעלית ולהביא להתנתקותה מהשרשרת. עוד נקבע כי בעל המקום מסר בעדותו שכבר אירע מקרה דומה, כאשר הסל היה מונח על הרצפה - אך הם הבחינו בזמן.

אבי קינן, אחד מבעלי רשת רולדין, מסר בתגובה: "קרה לנו אסון. איריס מנצור היתה חברה טובה וקרובה. היא אפילו היתה השמרטפית של ילדיי. אנחנו בוכים על כך שהיא איננה איתנו, ונמצאים בקשר מתמיד עם המשפחה. אם היה ספק קל שבקלים לגבי הבטיחות, התקלה היתה מתוקנת מיד. דבר לא נעשה ברשלנות ובמזיד. אנחנו עדיין בהלם ממה שקרה, והדבר ייבדק על ידי בית המשפט".

 

מקור:ynet (רענן בן-צור).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 03.04.2024

 

שאלה:

האם קיימת בתחיקה הגבלה לטמפרטורת מים חמים במערכות לאספקת מים חמים?

 

התשובה:

התקנות הבאות מגדירות את טמפרטורת המים החמים במערכת לאספקת מים חמים.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע