כניסה הרשמה צור קשר

ביקור במוס"ל של ראש מחלקת עבודה ורווחה בשגרירות גרמניה בישראל

 

עודכן ב:17/02/2021

 

המוסד לבטיחות ולגיהות אירח את ברנהרד שולץ, ראש מחלקת עבודה ורווחה בשגרירות גרמניה בישראל, והציג בפניו את המוס"ל ודרכי פעילותו.

ד"ר מיקי וינקלר, מ"מ מנכ"ל המוס"ל, הסביר למר שולץ, על פעילות המוס"ל לקידום הבטיחות בעבודה והבריאות התעסוקתית בישראל. בין היתר את הצורך להקים את המוקד הלאומי "קו החיים", למניעת תאונות עבודה בענף הבנייה. 

   

המוס"ל זיהה את הרצון של האזרח המבקש לסייע במלחמה בתאונות העבודה ופיתח את המערכת לקליטת דיווח באמצעות שיחת טלפון אל המוקד או אפליקציה קלה ונגישה לכל אחד. באמצעות המערכת נקלטים הדיווחים הזורמים למוקד מאזרחים מודאגים, המזהים סכנות באתרי הבנייה, עם קבלת הדיווחים המוקדן מפנה באמצעות מערכת שליטה את המדריך הבטיחות הנמצא בקרבת האתר. 

מדריך הבטיחות של המוס"ל מגיע אל האתר, נפגש עם מנהל העבודה ומבצע יחד איתו סיור באתר לאבחון וזיהוי סיכונים ומפגעים, במהלכו חונך המדריך את המנהל בדרכים מומלצות לטיפול בסיכונים ובמפגעים. כל זאת כדי למנוע את הפגיעה בעובדים.

מוטי סולטני, מנהל המוקד, סקר בפני האורח את הנתונים המספריים, המציגים עליה ניכרת במספר הדיווחים של האזרחים משנה לשנה, מה שמצביע על עליה במודעות של האזרח להשפיע, תרומת מדריכי המוס"ל באתרי הבנייה למנהל העבודה ובסופו של דבר זה הטיפול בליקויים ובסיכונים שנעשה באתר ע"י המנהל.

   

פעילות יחודית של המוס"ל לקידום הבטיחות, שהוצגה במהלך הביקור, היתה ניידת הדרכת בטיחות אינטראקטיבית של המוס"ל, המצוידת במערכת ניהול למידה חדשה מסוג מודל המאפשרת הדרכת עובדים אישית במגוון נושאי בטיחות בענפי הבנייה, התעשייה, השרותים והחקלאות בשבע שפות.

  

בדברי הסיום, ד"ר וינקלר הביע תקווה לשיתוף פעולה עתידי ולחילופי ידע בין ישראל לגרמניה בתחום הבטיחות והבריאות התעסוקתית במקומות העבודה. 

"אני מאוד מתרשם מהאפשרויות שהמוסד לבטיחות ולגיהות מציע כדי לספק לעובדים באתרי בנייה בישראל בטיחות תעסוקתית טובה יותר", אמר ברנהרד שולץ לסיכום. 

 

מקור: המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה