כניסה הרשמה צור קשר

לראשונה: שגרירת ליטא בישראל ערכה סיור מקצועי במתקני המוסד לבטיחות ולגיהות

 

עודכן ב:22/04/2021

 

המוסד לבטיחות ולגיהות אירח את הגברת לינה אנטנביצ'יינה, שגרירת ליטא בישראל, ומר ארונס קרלונס, הנספח הכלכלי של ליטא בישראל, במהלך הביקור הציגו בפניהם את המוס"ל ודרכי פעילותו לקידום הבטיחות בעבודה והבריאות התעסוקתית בישראל.

ד"ר מיקי וינקלר, מ"מ מנכ"ל המוס"ל, אירח את שני הדיפלומטים מהאיחוד האירופי, הציג בפניהם את המוס"ל ודרכי פעילותו, ובין היתר את הצורך להקים את המוקד הלאומי "קו החיים", למניעת תאונות עבודה בענף הבנייה.

המוס"ל זיהה את הרצון של האזרח המבקש לסייע במלחמה בתאונות העבודה ופיתח את התפיסה ובנה את המערכת לקליטת דיווח באמצעות שיחת טלפון אל המוקד או אפליקציה קלה ונגישה לכל אחד. 

באמצעות המערכת נקלטים הדיווחים הזורמים למוקד מאזרחים מודאגים, המזהים סכנות באתרי הבנייה. עם קבלת הדיווחים המוקדן מפנה באמצעות מערכת שליטה את מדריך הבטיחות הנמצא בקרבת האתר. 
מדריך הבטיחות של המוס"ל מגיע אל האתר, נפגש עם מנהל העבודה ומבצע יחד איתו סיור באתר לאבחון וזיהוי סיכונים ומפגעים, במהלכו חונך המדריך את המנהל בדרישות החוק והתקנות וכן דרכים מומלצות לטיפול בסיכונים ובמפגעים. כל זאת כדי למנוע את הפגיעה בעובדים.

מוטי סולטני, מנהל המוקד, סקר בפני האורחים את הנתונים המספריים, המציגים עליה ניכרת במספר הדיווחים של האזרחים משנה לשנה, מה שמצביע על עליה במודעות של האזרחים להשפיע, על תרומת מדריכי המוס"ל באתרי הבנייה למנהל העבודה ובסופו של דבר זה הטיפול בליקויים ובסיכונים שנעשה באתר ע"י המנהל.

פעילות ייחודית נוספת של המוס"ל לקידום הבטיחות, שהוצגה במהלך הביקור, היתה ניידת הדרכת בטיחות אינטראקטיבית של המוס"ל, המצוידת במערכת ניהול למידה חדשה ומתקדמת מסוג מודל המאפשרת הדרכת עובדים באופן אישי במגוון נושאי בטיחות בענפי הבנייה, התעשייה, השירותים והחקלאות ובשבע שפות.

בדברי הסיום, ד"ר וינקלר הביע תקווה לשיתוף פעולה עתידי ולחילופי ידע בין ישראל לליטא בתחום הבטיחות בעבודה והבריאות התעסוקתית.

השגרירה סיכמה: "היום בביקורי במוסד הישראלי לבטיחות ולגיהות גיליתי שלשתי המדינות שלנו יש הישגים כבירים בתחום. ועדיין, קיימים אתגרים שיש להתגבר עליהם בענף הבטיחות בעבודה. אנו יכולים למצוא דרכים רבות כיצד ללמוד זה מזה. הבה נצפה ביחד לפרויקטים משותפים ולחוויות משותפות!".

 

 

מקור:המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה