כניסה הרשמה צור קשר

כולנו שותפים לבטיחות - מוכנים לסכנות - ראיון מיוחד עם יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבנייה

 

עודכן ב:17/05/2022

 

ראיון מיוחד עם יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבנייה והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ולפיתוח ענף הבנייה בישראל, לרגל היום הלאומי לבטיחות בבנייה.
 
"כל השנה אנו, בהסתדרות עובדי הבנייה והתעשיות הנלוות, שמים דגש על נושא הבטיחות במקומות העבודה. אנו מגיעים לאתרי הבנייה השונים ודואגים לתזכר את העובדים ואף לחלק ציוד מגן, כמו קסדות ואפודים. ביום זה, אנו מבקשים לציין את נושא הבטיחות ומבקשים מכולם - מעסיקים, עובדים, נציגי הממשלה – להירתם למשימה ולהיכנס מתחת לאלונקה. כדי שהבטיחות תהיה חלק מתרבות העבודה ומהפעילות היום-יומית, אנו מבקשים שהמסר על שמירת חיי העובדים יגיע לאתרים, לצמתים, לבתי הספר ולמקומות העבודה".
 
מה החזון שלך בנוגע לבטיחות בענף הבנייה?

"הייתי רוצה להגיד שיהיו אפס נפצעים והרוגים, אך כיוון שמדובר במקצוע מסוכן, שמעורב בו ציוד כבד ועבודה בגובה, הייתי מייחל לכל הפחות להגיע למינימום נפצעים והרוגים, כפי שקיים במדינות ה-OECD. מיום כניסתי לתפקיד העליתי לסדר היום מול כל הגורמים ויצרתי את תודעת הבטיחות אצל המעסיקים וגופי הממשלה השונים. דרישותיי, החוזרות ונשנות, הן מלחמה כוללת כדי להבטיח שעובד יחזור מיום העבודה בשלום. ההסתדרות היא זו שמובילה ותוביל את שיפור הבנייה והתשתיות והיא נושאת את דגל המאבק בתאונות העבודה. ההסתדרות היא המאחדת את כל הגורמים במאבקם זה".
 
איך אתה רואה את שיתוף הפעולה עם המוסד לבטיחות ולגיהות?

"יש לציין לטובה את שיתוף הפעולה עם המוס"ל ועם המנכ"ל ד"ר מיקי וינקלר. שיתוף הפעולה הוא בתחומים רבים, ואני מברך על הושטת היד שלו לכל פעילות מצילת חיים".

 
 
 

 

שלח להדפסה