כניסה הרשמה צור קשר

לחץ בעבודה מגביר את הסיכון למחלת לב אצל נשים

 

עודכן ב:26/07/2010

 

לדברי מדענים, ביצוע עבודות מלחיצות כמו עבודת אחות, יכול להגביר את הסיכון של נשים צעירות לחלות במחלת לב ונראה שנשים צעירות יותר, פגיעות יותר. ידוע שעבודות מלחיצות או תובעניות עלולות לגרום לסיכון גבוה למחלות לב, אבל מחקרים קודמים התמקדו בנושא זה בעיקר בגברים.

מחקר שבוצע לאחרונה בדנמרק ופורסם ב-Journal of Occupational and Environmental Medicine בחן את ההשפעה של הלחץ בעבודה על בריאות הלב, אצל יותר מ-12,000 אחיות. האחיות היו בנות 45 עד 64 שנים בשנת 1993, כשנשאלו על לחצי העבודה היומיומיים שלהם ועל רמת השליטה שהן הרגישו שיש להן בעבודתן. במסגרת המחקר בוצעו מעקבים אחר בריאותן במשך 15 שנים באמצעות רישומי בתי חולים.

תוצאות המחקר מצביעות על כך שאחיות שהרגישו לחץ גבוה יחסית בעבודתן, היו בסיכון גבוה בכ-25% לפתח מחלת לב, לעומת אחיות שציינו שרמת הלחץ בעבודתן הייתה סבירה וברת שליטה. אחיות שהרגישו שרמת הלחץ בעבודתן היה גבוה ברמה ניכרת היו בסיכון גבוה לחלות במחלת לב, ב- 35% אחרי לקיחה בחשבון של גורמי סיכון אחרים כגון עישון ואורח חיים.

אחיות בנות עד 51 שנים היו בסיכון משמעותי לחלות במחלת לב. בדיקה נפרדת של קבוצת גיל זו הראתה שאחיות שהרגישו לחץ מתון בעבודתן, היו בסיכון של 60% לחלות במחלת לב בשעה שאחיות שהרגישו לחץ מוגזם בעבודתן היו סיכון כפול לחלות במחלת לב.

אחד מהחוקרים ציין: "מחקר זה מוסיף לעדויות קודמות שקבעו שלדרישות פסיכולוגיות מוגזמות בעבודה, יש השפעות שליליות על הלב, אך מחקר זה הוא אחד מהמתי-מעט שמדגים את ההשפעה של הדרישות הפסיכולוגיות המוגזמות בעבודה, על נשים".

מחלת לב היא גורם ראשי בתמותת גברים ונשים באירופה ובארה"ב. מחלות קרדיווסקולריות ביחד עם מחלת הסוכרת אחראיות לכמעט שליש מכל מקרי המוות ברחבי העולם. 

 

מקור:לבנת כהן, M.A בפסיכולוגיה ארגונית, מרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות [ע"פ Reuters ].

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 06.05.2024

 

שאלה:

האם יש להשתמש בכפפות מגן להגנת הידיים עם כלים בעלי חלקים נעים/סובבים?

 

התשובה:

בעבודה בקרבת חלקים נעים, החקיקה מסייגת את השימוש בכפפות

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע