כניסה הרשמה צור קשר

תאריך:08/03/2017



לרגל יום האישה הבינלאומי שחל ב- 8.3.2017, מוביל המוס"ל פרוייקט ייחודי, "נשים לב לבטיחות". כחלק מדיניות ממשלת ישראל, להרחבת אוכלוסיית הנשים בשוק בעבודה, המוסד לבטיחות ולגיהות מעניק סל שרותי הדרכה והסברה בכל הקשור לבטיחות ולבריאות בעבודה. מטרת פרויקט "נשים לב לבטיחות", היא בראש ובראשונה לסייע לנשים העובדות, אשר לעיתים אינן נחשפו כלל למידע אשר עומד לרשותן ולעיתים מידע זה אינו מיושם. המוס"ל יקדם פרוייקטים ייחודיים, לקידום הבטיחות והבריאות בקרב במגזר הנשי. תשומת לב מיוחדת תינתן לנשים עובדות מקרב במגזר הערבי והחרדי, אשר הצטרפותן לשוק העבודה הולכת וגוברת. ייעשו הדרכות והשתלמויות, כל אחת במקום עבודתה, בדגש על כלל הסכנות והבעיות להן נחשפות מדי יום בעבודתן' ובמדור מיוחד זה ריכזנו מאמרים נבחרים העוסקים בבטיחותן ובבריאותן של נשים בעבודה.
 

  המוסד לבטיחות וגיהות מציין את יום האישה הבינלאומי


המוסד לבטיחות ולגיהות פועל זה זמן להגברת פעילות הבטיחות והבריאות בעבודה בקרב הנשים בישראל. לקראת יום האישה הבינלאומי הכריז המוסד לבטיחות ולגיהות על השקת פרוייקט "נשים לב לבטיחות". קידום החשיפה והמודעות לעבודה נכונה ובטוחה.

  המשא הכבד של נשים בהיריון

 
רבבות נשים ממשיכות לעבוד במשך תקופת ההיריון, וחלקן בעבודה הכרוכה במטלות ניטול ידני, כולל הרמה או הורדה, הרכבות, הזזה והעברה של סחורות , משיכה או דחיפה, פריקה וטעינה.  על מנת לשמור על בריאות הנשים ועל בריאות העובר, יש צורך בהנחיה מבוססת ראיות מחקריות למגבלת המשקל לניטול בזמן ההיריון. 
 

  נשים עובדות - ארגונומיה בזמן היריון

 
רוב הנשים בישראל ממשיכות לעבוד במקום בעבודתן בזמן ההיריון, לעתים קרובות ללא התאמה למצבן המשתנה. אפשר להקל על עובדות בהיריון על ידי התאמת עמדות העבודה ואופן העבודה. 
 

  היריון וגם עבודה - ציפייה בטוחה המדריך לאמהות שבדרך ולמעסיקיהן

 
הריון ולידה הן תקופות משמעותיות בחיי האישה ובחיי המשפחה. הריון אינו מחלה, ולרוב, נשים ממשיכות בשגרת עבודתן לאורך כל חודשי ההריון עד ללידה. מחקרים הראו כי נשים שעובדות במהלך הריונן הן בריאות מאלו שאינן עובדות. 
 

  היופי של ציפורניים

 
מי מהבנות לא עשתה ציפורניים במכון יופי לפחות פעם אחת בחיה? נכון שזה יפה מאוד וגם מהנה תוך כדי אבל האם אנחנו מודעים לחומרים הכימיים שנחבאים בתוך בקבוקונים קטנים של לכה, מייבש, מבריק וכו'? האם אנחנו יודעים בכלל מה יש בתוכם ואיך החומרים האלו משפיעים אלינו? .כולם יודעים שיש קצת ריח תוך כדי עשייה, אבל זה עובר די מהר...
 

  החשיפת דיילות הרות לקרינה קוסמית בעת התפרצויות בשמש

 
במחקר שפורסם דווח על רמות קרינה אליהן עלולות דיילות הרות להחשף במהלך טיסות בעת אירועי התפרצויות בשמש הגורמים ל"סערות חלקיקי פרוטונים". מחקר זה נעשה במסגרת הנסיון לברר אם רמות אלה עלולות להיות מסוכנות לעובר.
 

  האם דיילות אוויר נמצאות בסיכון גבוה יותר להפלות

 
לפני כחצי שנה פורסם כאן כי דיילות אוויר הרות עלולות להחשף במהלך טיסות למנות משוקללות חודשיות משמעותיות של קרינה כאשר הטיסה מתנהלת בעת אירועי התפרצויות בשמש, וכי נשאלת השאלה לגבי בטיחות העובר.
 

  חשיפה תעסוקתית וסיכון לסרטן השד

 
שיעור המקרים של סרטן השד גדל בקביעות ובתקופה של 20 שנים הוכפל אומדן המקרים החדשים בארצות מפותחות ומתפתחות כאחד. מספר גורמים נקשרים באופן עקבי לעלייה בסיכון לסרטן שד בנשים, כאשר העיקריים בהם הם גורמים גנטיים וגורמים הורמונליים הכוללים הורמונים גופניים וחוץ-גופניים.
 
 
עריכה: יחידת האינטנרט, המוסד לבטיחות ולגהות | internet@osh.org.il

 

 

שלח להדפסה