כניסה הרשמה צור קשר

העסקת נוער בחופשה

 

עודכן ב:26/06/2017

 

ראש מינהל הסברה ופרסום במוסד לבטיחות ולגיהות אנדרי מטיאס התראיין בתוכנית הבוקר של דליק ווליניץ ברדיו FM 102, על עבודת נוער בקיץ.

אנדרי אומר כי המוס"ל הוציא בימים אלו המלצות בנושא
העסקת נוער בחופשה. הוא מציין שההמלצות הללו מיועדות גם למעסיקים וגם להורים כיוון שחשוב שתהיה להם מודעות לחובותיהם וזכויותיהם של בני הנוער בעבודה.
 
נושא הבטיחות במקומות עבודה חל באופן ישיר על המעסיק, אך לא פותר את בני הנוער מידיעתו. על המעסיק חלות חובות הנובעות מחוק עבודת הנוער שנועד לשמור באופן מיוחד על בטיחותם ועל בריאותם של בני הנוער בעבודת הקיץ. אסור להעסיק בני נוער בעבודות שיש בהן סיכון לשלומם, לבריאותם ולהתפתחותם התקינה.
 
עם קבלת בני נוער לעבודה, חובת המעסיק לקיים הדרכה בדבר הסיכונים הקיימים במקום העבודה, ובמיוחד בעמדת עבודתם. ההדרכה צריכה להיות מובנת להם והם צריכים לקבל תמצית בכתב. על המעסיק לזכור שבני נוער שיוצאים לעבודה הם חסרי ניסיון, ולכן ההדרכה חשובה עבורם מאוד.
 
גם על הנוער חלה חובה ליישם את הוראות ההדרכה ולשמור על הבטיחות. יש להשתמש בציוד ובאמצעי הגנה הניתנים, לשמור על תקינות הציוד ולהודיע כאשר יש פגם או תקלה בציוד. חל איסור לבצע אלתורים ועבודות שלא על פי הנהלים, כולל קיצור תהליכי עבודה שלא בהתאם לנהלים. אי-שמירה על הכללים עלולה לגרום לתאונות בעבודה.
 
חשוב כי בני הנוער יזכרו, כמו כן, שבתקופת החופשה הם נוהגים לבלות עד שעות מאוחרות בלילה, אך היציאה לעבודה, בדרך כלל, נעשית בשעות הבוקר, בעייפות ובחוסר ריכוז, ומכאן קצרה הדרך לתאונה. לכן, יש להקפיד לישון לפחות 7-8 שעות בלילה.
 
לא מעט עבודות מתבצעות בחוץ, בשטח פתוח, כגון הדרכה בקייטנות, עבודות חקלאות, עבודות בנייה, עבודה בבריכות וכד'. בעבודות אלו נחשפים בני הנוער לשמש ולחום שעלולים לגרום להתייבשות ולמכת חום. לכן, אנו ממליצים:
 
  • לשמור על לבוש מתאים, לא חשוף.
  • למרוח קרם הגנה על הגוף ועל האזורים החשופים.
  • לחבוש תמיד כובע.
  • לשתות הרבה מים ולא משקאות קלים.
  
בסיום הריאיון מדגיש אנדרי את העבודה בגובה כגורם סיכון משמעותי, אשר בעקבותיו יכולה להיגרם נפילה לעומק של יותר מ-2 מטרים. גם אם נדמה כי הסיכון כאן אינו יוצא דופן לעומת סיכוני בטיחות אחרים בעבודת בני נוער, הסכנה כתוצאה מנפילה מגובה היא הגדולה מכל, ולכן חל איסור מוחלט על העסקת בני נוער בעבודות בגובה.
 

לראיון המלא לחץ כאן

 

מקור:רני בלייכר, יח' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה