כניסה הרשמה צור קשר

פעילות מיזם קו חיים לתחילת שנת 2020

 

עודכן ב:19/02/2020

 

מיזם "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות בשיתוף עם מינהל הבטיחות במשרד העבודה. מטרת "קו החיים" היא להגביר את מעורבות כלל הציבור בישראל בהתמודדות עם תופעת תאונות העבודה בענף הבנייה ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. לפי נתוני הדיווחים הקיימים במערכת מרבית הפניות מאזורי תל אביב וירושלים. בין הפניות נמצאו פניות שהצביעו על סכנה מידית באתרי הבנייה.

באתר "קו החיים" עד כה דווחו  1203 דיווחים על ליקויים באתרי בנייה, סה"כ קימות מעל 130,600 כניסות לאתר מיום הפעלתו. מתחילת חודש פברואר 2020 התקבלו 100 דיווחים.

 

הליקויים באתרי בנייה שטופלו בשיתוף עם מנהל הבטיחות שבמשרד העבודה והשירותים החברתיים.
 
הממצאים העיקריים:
 
  • פיגומים לא תקינים 27%
  • עבודה בגובה לא תקינה   28%
  • חוסר מנהל עבודה באתר הבנייה ( 21% חוסר מנהלי עבודה רשום באתר)
  • חוסר מינוי עוזר בטיחות באתר הבנייה 9%
  • חוסר תיחום אתרים, חשמל 
  • חוסר בשילוט בגידור 13%
  • אי שימוש בציוד מגן אישי  16%
  • עגורנים ומנופים 9%



במסגרת המיזם ובעקבות דיווחי הציבור נסגרו 131 (11% מכלל הדיווחים) אתרי בנייה ע"י צו בטיחות שניתנו ע"י מפקחי מנהל הבטיחות בעקבות ליקויים שנמצאו באתרים. 
צווי בטיחות המוטל על ידי מפקחי עבודה, הינו דרישה לטיפול בסכנה בטיחותית, ואיסור שימוש או עבודה בגורם ממנו נובעת סכנה זו. המועד לביצוע הצו, לסילוק הליקוי, הוא מידי או במועד הנקוב בצו. 
 
ראה בתמונה צווי בטיחות שניתנו ע"י מנהל הבטיחות והשירותים החברתיים בעקבות דיווחי אזרחים לאתר "קו החיים" מחולקים עפ"י ערים (מסומן באדום)
 
במפה ניתן לראות את האתרים שקיבלו צו בטיחות, האתרים מסומנים בצהוב על הנקודה האדומה.

דוגמה לכתבה "3 אתרי בנייה במודיעין קיבלו צו סגירה בשל ליקויים מסכני חיים", שדווחו למוקד "קו החיים"
 
לאחר הגעת הדיווחים למערכת יוצא מדריך בטיחות של המוס"ל לאתר, סוקר את הליקויים שדווחו ובנוסף בודק האם קיימים ליקויים נוספים באתר. מסביר למנהל העבודה/יזם/קבלן את הליקויים שבפניה כולל הליקויים הנוספים שנמצאו ודרכי טיפול הנדרשים לתיקון הליקויים. בסקירות של המדריכים נמצאו כמעל 920 פניות שהצביעו על סכנות באתרי הבנייה.

המיזם מציג על מפה אינטראקטיבית, בזמן אמת, המציגה את נתוני המפגעים בענף הבנייה בישראל כפי שהם מדווחים היישר מהציבור. הדיווחים מלווים בתמונות שמגיעות מכל רחבי הארץ ומטופלים ע"י מדריכי ענף הבנייה במחוזות של המוסד לבטיחות ולגיהות. (
לצפייה בתמונות מדוגמאות דיווחי אזרחים)


כלל הפניות טופלו ע"י מדריכי המוס"ל שבמחוזות, תוך שעות ספורות ועד 24 שעות מרגע הדיווח.
האזרחים המדווחים עדים לשינוי ולמהירות התגובה, המודעות לאתר עולה נצברים דיווחים רבים וגדלים הדיווחים והפרסומים ברשתות החברתיות הכוללות פוסטים ותגובות חיוביות.

לצד האפשרות לדיווח, אתר מציג גם פרסומים ונתונים סטטיסטים הכוללים גלרית תמונות המתארת ליקויים שונים שהתקבלו מדיווחי האזרחים.

אנו קוראים לכלל האזרחים להמשיך לדווח ולהשפיע על בטיחות העובדים באתרי הבנייה. לחצו לדיווח 
 "קו החיים"

פרסום מיזם קו החיים בתקשורת ובאתרים:
 

המוס"ל יצא עם קמפיין "אבא פיגום", שמטרתו לרתום גם את הציבור הרחב לגלות אפס סובלנות לתאונות העבודה בכלל ובענף הבניה בפרט. הקמפיין מציג את המוקד הלאומי שיזמנו "קו החיים"- לדיווח מהיר, ופשוט להצלת חיים!

בקמפיין לוקחים חלק בני משפחה, שיקיריהם נפגעו בתאונות עבודה (
זעקת משפחות הרוגי תאונות העבודה: לעצור את המוות הבא ידיעה שפורסמה בעיתון "ישראל היום" לקראת השקת הקמפיין). מחולקים 
שלטי חוצות "אבא פיגום" בכל רחבי הארץ.

 מטרת "
קו החיים" היא להגביר את מעורבות כלל הציבור בישראל בהתמודדות עם תופעת תאונות העבודה בענף הבנייה ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. זו ההזדמנות שלכם להשפיע על רמת הבטיחות באתרי הבנייה ולהציל חיים! 

 

 

מקור: מוטי סולטני, מדריך בנייה ותעשייה, מחוז מרכז וי-ם, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה