כניסה הרשמה צור קשר

במלחמה כמו במלחמה - הוקם חמ״ל ״קו החיים" למאבק בתאונות בענף הבנייה

 

עודכן ב:03/06/2020

 

העדר תרבות של בטיחות, בחלקים נרחבים של ענף הבנייה, ממשיך לגבות נפגעים.
המוסד לבטיחות ולגיהות, ממשיך לפעול, ללא לאות, בכדי לקדם תרבות של בטיחות בקרב העובדים והמעסיקים בכלל ענפי התעסוקה במשק, ובענף הבנייה בפרט.

בנוסף לפעילותו המקצועית בכל רחבי המדינה, הקים המוס"ל מוקד לאומי – חמ"ל – לטיפול בדיווחים על ליקויי בטיחות באתרי הבנייה. ההבנה שמדובר בתופעה חמורה מחייבת התנהלות כמו במלחמה ושימוש בכל האמצעים שניתן, הביאה את המוס"ל להקמתו של חדר מלחמה של ממש. אל מוקד "קו החיים" הגיעו עד היום אלפי פניות של אזרחים מכל רחבי הארץ, שהצביעו על ליקויי בטיחות מסכני חיים, הן באתרים עצמם והן במרחבים הציבוריים סביב האתרים. לפניות צורפו תמונות ותיאורי ליקויים אשר נבדקו בשטח, על ידי מדריכי המוס"ל, במענה מהיר, תוך זמן קצר. הדיווח המגיע לחמ"ל, מטופל על ידי המוס"ל ומועבר בו זמנית למינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה ואל הרשויות המקומיות, בהן דווחו הקריאות.

אתר האינטרנט של מוקד "קו החיים" רשם עד כה כ- 145,000 כניסות מיום הפעלתו, והתקבלו בו כ- 1,500 דיווחים, מרביתן באזור המרכז וירושלים. עיקר הדיווחים עוסקים בליקויים על עבודה בגובה, פיגומים לא תקינים, חוסר שימוש בציוד מגן אישי וחשש מעגורנים החורגים, לכאורה, למרחבים הציבוריים. בהמשך לטיפול המוס"ל בדיווחים אלו,  סגר מינהל הבטיחות במשרד העבודה כ- 180 אתרים בנייה.

>> כניסה לדיווח למוקד קוו החיים >>

אלון פל, המנכ"ל בפועל של המוסד לבטיחות ולגיהות: כדי לנצח במלחמה, צריך, בין השאר, לרכז כל מאמץ אפשרי ולהפעילו בתבונה, לשם כך הוקם החמ"ל במוס"ל. אנו שמחים על ההיענות של הציבור בישראל להירתם למאמצים אלו, ויחד עם משרד העבודה והרווחה והרשויות המקומיות נוביל יחד את שינוי תרבות הבטיחות. כל גורם המעוניין להשתלב במאמץ זה, יותר ממוזמן להצטרף אלינו.
זהו צו השעה! אנו קוראים לכולם להיכנס למתחם "קו החיים" באתר המוס"ל, בכתובת https://mapa.osh.org.il/ או לעשות זאת בטלפון 9214* ולדווח לנו על ליקויי הבטיחות.

נתנאל איזק, יו"ר מועצת המוסד לבטיחות ולגיהות: "הקמת המוקד הלאומי "קו החיים", הינו נדבך נוסף ומשמעותי במלחמה אותה מוביל המוס"ל בשנים האחרונות לצמצום תאונות העבודה בכלל ואלה בענף הבנייה בפרט.
המוקד הינו "קו חם" ייחודי ובעל טכנולוגיות מתקדמות הנותן מענה מקצועי ואיכותי לפניות של אזרחים ועובדים, ומתפקד כחמ"ל לכל דבר ועניין. מאז הקמתו, טיפל המוקד במאות פניות מאזרחים אשר דיווחו על  ליקויי בטיחות, אותם בדקו, תוך זמן קצר, מדריכי המוס"ל בכל רחבי הארץ. כל זאת תוך מתן מענה הדרכתי משלים, ושיתוף פעולה מקצועי עם משרד העבודה והרווחה והרשויות המקומיות".


 


מוקד קוו החיים טלפון - כוכבית 9214
או ישירות מהנייד בכתובת mapa.osh.org.il

קיראו עוד על המוקד באתר החדשות N12 >>

 

שלח להדפסה