כניסה הרשמה צור קשר

ביום שישי 6.6 יצויין יום העיוורון - המודעות לקהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה

 

עודכן ב:04/06/2020

 

בשלוש השנים האחרונות מוביל מיקי וינקלר, ראש מינהל הנדסת בטיחות במוסד לבטיחות ולגיהות, את תחום הבטיחות בעבודה לעובדים עם מוגבלות. 

ביום שישי יצויין Blind Day, היום השנתי להגברת המודעות לציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל. זוהי הזדמנות טובה להכיר את הפעילות לקידום הבטיחות בקרב העובדים עם מוגבלות בראיה. 

אנו המוסד לבטיחות ולגיהות רואים את העיסוק וקידום בטיחות העובדים עם מוגבלות ערך מוביל בעבודתנו המקצועית שנועדה לתרום לעובד עצמו, למעסיק ולמדינת ישראל. מחקרים מצביעים על כך כי עובדים עם מוגבלות מסורים ומשקיעים מעצמם הרבה יותר לעומת שאר העובדים וגם יציבותם ורצונם להישאר במקום העבודה גבוהה יותר. אלה הסיבות לכך שבחרנו לפתח את הבטיחות לעובדים עם מוגבלות ולהדריך מנהלים ואנשי צוות במקומות עבודה לבצע הערכת סיכונים מותאמת.

"עובד עם מוגבלות לא יכול להעריך את הסיכון, כפי שעושים שאר העובדים, ולכן אנו מגיעים למקומות העבודה, מבצעים אבחון ומדריכים את המנהלים כדי שיכירו את סיכוני הבטיחות לעובדים עם מוגבלות. חוץ מלזהות את הסיכונים, אנו מספקים להם המון ידע ובכלל זה המלצות למזעור סיכונים אלו בשגרה ובמצב חירום", מספר מיקי. 

איך אמור לנהוג עובד עם מוגבלות ראיה הנע עם כלב נחיה? 

"במצב חירום, צריך לתת לעובד זה מענה מותאם, שיאפשר לחלצו ממקום עבודתו. כלב הנחיה, שמכיר את מסלול התנועה בשגרה, לא יוכל לסייע במצב חירום. מקום העבודה יידרש לספק מענה גם לעובד וגם לכלב". תכנון ותרגול של שיטת המילוט בשגרה תאפשר לפעול במצב חרום במהירות, בבטיחות תוך הצלת חיים". 

"מנהלים רבים שהודרכו על ידנו ומזמינים אותנו להגיע לאבחונים בשנה שאחרי מציינים כי עד הגעתנו והדרכתם לא הכירו  את תחום הבטיחות לעובדים עם מוגבלות, המנהלים חשבו לעצמם שמענה בנגישות מספק את המענה בבטיחות, מה שאינו נכון".

להזמנת מדריך בטיחות עבור עובדים עם צרכים מיוחדים,
מלאו את הטופס>>>

השירות ניתן ללא תשלום.
 

קישורים נוספים:

בליינד דיי - 6.6 - Blind Day
המרכז לעיוור בישראל
הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה

 

מקור: מיקי וינקלר, ראש מנהל הנדסת בטיחות, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה