כניסה הרשמה צור קשר

 
כמו בכל שנה בה חל היום האחרון של חודש פברואר ב- 29.02.16, מצוין ביום זה יום הארגונומיה הישראלי, (שהוא היום היחיד בשנה שאינו חוזר על עצמו כל שנה). ביום זה מציינים ברחבי העולם את היום הבינלאומי למניעת פגיעות שלד-שריר מצטברות (International RSI Prevention Day). ביום זה מתקיימת פעילות להסברה והעלאת המודעות לחומרתן של פגיעות שלד- שריר מצטברות. פגיעות אלו מופיעות בהדרגה כתוצאה מעומס חוזר על שרירים, גידים ופרקים במהלך פעולות היום יום. הופעתן הדרגתית, אך השפעתן חמורה במיוחד:כשליש מימי המחלה נובעים מפגיעות מסוג זה. פעילות ארגונומית – זיהוי מוקדם של עומסים, מיפוי והפחתת גורמי סיכון – היא הדרך הטובה ביותר למנוע פגיעות שלד-שריר מצטברות.

 
 

  רקע ודבר מנכ"ל בפועל של המוסד לבטיחות ולגיהות


נושאי הבטיחות והגיהות בתעסוקה מתפתחים ומתמקצעים בישראל בצעדים גדולים. יותר ויותר גופים וארגונים מכירים בחשיבות הטיפול המקצועי בניהול הבטיחות והבריאות בתעסוקה בתהליכים, עיסוקים ועבודות אשר הם מבצעים. תחומים ותיקים ותחומים מתפתחים וחדשים מקבלים התייחסות מעמיקה יותר ומקצועית יותר. אחד התחומים האלה הוא תחום הארגונומיה.

  5 מאמרים שונים בנושא ארגונומיה

 
במסגרת פעילות יום הארגונומיה הישראלי קראנו ל - 5 מומחים בעלי ניסיון בתחום הארגונומיה בכלל ופגיעות שריר שלד מצטברות בפרט לכתוב מאמר קצר על נושא שע"פ דעתם יש להעלותו למודעות העובדים והמעסיקים ו/או יש בו חומר חדש אשר יכול לעניין את העוסקים בתחום: 
 
 

  שאלות ותשובות נפוצות בנושא ארגונומיה


במסגרת פעילות מרכז מידע ואינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות מגיעות שאילתות בנושאים שונים מתחום הבטיחות והבריאות התעסוקתית. לקראת יום הארגונומיה, אגף גיהות ומרכז מידע ואינטנרט של המוסד לבטיחות אספו וריכזו מספר שאלות נפוצות שהגיעו אלינו בתקופה האחרונה בנושא ארגונומיה. כל התשובות נכתבו על-ידי מומחי מרכז מידע ואינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות.  

  ארגונומיה: עבודה מול מחשב, עבודה בישיבה ובעמידה ועוד מאמרים מתורגמים


דפי המידע המפורטים מטה, תורגמו מאנגלית ופורסמו באדיבות המרכז הקנדי לבטיחות ובריאות בעבודה CCOHS. באתר CCOHS קיים מספר רב של דפי מידע מאותו מאגר הנקרא OSH Answers בכל נושאי הבטיחות והבריאות בעבודה. עבור יום הארגונומיה הארצי ריכזנו ועדכנו מבחר דפי מידע בנושא הארגונומיה.
 
לקריאה נוספת >>
 

 

  סרט וידאו - ארגונומיה

 
עריכה: יחידת האינטנרט, המוסד לבטיחות ולגהות | internet@osh.org.il

 

 

שלח להדפסה