כניסה הרשמה צור קשר


יום הבטיחות בעבודה העולמי חל השנה, כמו בכל שנה, ב־28 באפריל 2016. בישראל, בשל חג הפסח, המוסד לבטיחות ולגהות מקדים מציין יום זה בתאריך 18 לאפריל. ארגון העבודה הבינלאומי - ILO - קבע כי הנושא המוביל השנה את יום הבטיחות העולמי יהיה: לחץ בעבודה -
 "Workplace Stress: a collective challenge"

ציון יום הבטיחות העולמי הפך למסורת שארגון העבודה הבינלאומי ה־ILO החל בה בשנת 2003. הוא צוין בהתחלה כיום הבינלאומי המציין את קורבנות של תאונות העבודה בעולם, אך הארגון שינה את ייעודו וקבע את היום כיום הבטיחות והבריאות בעבודה העולמי, כדי לתת דגש על פעילות למניעת תאונות עבודה ומחלות מקצוע ושמירה על בריאות העובדים.

>> כניסה לדף הקמפיין באתר ILO



 
 

  רקע ודבר מנכ"ל בפועל של המוסד לבטיחות ולגיהות


ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) מציין מדי שנה ב-28 באפריל את היום העולמי למודעות ולחשיבות השמירה על הבטיחות והבריאות בעבודה, יחד עם יום זיכרון בינלאומי להרוגים בתאונות העבודה. בכל 15 שניות נפטר בעולם עובד כתוצאה מתאונה או מחלה תעסוקתית, ובכל 15 שניות חווים על בשרם 153 עובדים בעולם תאונה בתעסוקה. יום הבטיחות העולמי יצוין בישראל ב-18 באפריל – מכיוון שה-28 באפריל חל במהלך חול המועד פסח. 
 

  5 מאמרים שונים בנושא לחץ בעבודה

 
במסגרת ציון יום הבטיחות העבודה העולמי בנושא לחץ בעבודה מובא בזאת ריכוז של מספר מאמרים שנכתבו בשנים האחרונות בנושא. המאמרים עוסקים בין השאר בכלים להתמודות עם לחץ בעבודה, בהפחתת גורמי הסיכון ועד לבחירת התגובה למצבי לחץ שונים. את המאמרים כתבה וערכה ליבנת כהן, מנהלת מדור פסיכולוגיה ארגונית במוסד לבטיחות ולגהות.
 
 

   ריכוז חדשות שעלו באתר המוסד בנושא לחץ


במסגרת פרסומי חדשות בטיחות ובריאות בעבודה, באתר האינטרנט של המוסד לבטיחות, פורסמו בתקופה האחרונה ידיעות רבות גם בנושא לחץ בעבודה. בידיעות מובא מידע על מחקרים חדשים שנערכו בנושא מכח רחבי העולם. מובא בזאת ריכוז של כמה ידיעות חדשותיות מעניינות שפורסמו באתר. 
 
   

בנוסף לנושא הראשי שבחר ארגון העבודה העולמי ILO ליום הבטיחות העולמי – "לחץ בעבודה" – המוסד לבטיחות ולגהות מצא לנכון לציין גם את נושא הבניה ביום הבטיחות העולמי המצוין בישראל. במסגרת זו אנו שמחים להביא לפרסום את מאמרו של איגור.. מנהל מדור.. במוסד לבטיחות ולגהות בנושא..


  לשמור על הבטיחות באתרי בניה- בטיחות בתפעול עגורנים


בעבודות בנייה שונות יש צורך בשימוש בסוגים שונים של עגורנים. עגורני צריח המופעלים בחשמל בנויים מצריח המורכב על מרכב נסיעה. מעל לצריח מותקנת הזרוע הנשענת על מיסב המאפשר לה תנועה סיבובית. סוגי העגורנים המרכזיים הנם:  

  שאלות ותשובות נפוצות בנושא לחץ בעבודה


במסגרת פעילות מרכז מידע ואינטרנט של המוסד לבטיחות ולגהות מגיעות שאילתות בנושאים שונים מתחום הבטיחות והבריאות התעסוקתית. לקראת יום הבטיחות, בחרנו מספר שאלות ותשובות נפוצות אשר הגיעו אלינו בתקופה האחרונה בנושא לחץ בעבודה.   
 
לקריאה נוספת >>

 

  מדור חדש: פסיכולוגיה של הבטיחות והבריאות בעבודה


לתחום הפסיכולוגיה יש תפקיד משמעותי לתחום הבטיחות במקום העבודה והיא אמצעי באמצעותו ניתן לעצב מחדש  דפוסים של חשיבה בטיחותית. ארגונים בינלאומיים רבים כבר עושים שימוש בכלים ובאסטרטגיות פסיכולוגיות כדי להבין את התפיסה הבטיחותית של העובדים, את תהליך קבלת ההחלטות שלהם ואת הסיבות להתנהגותם שכן,  ללא התייחסות נאותה להתנהגות האנושית, מקומות עבודה עלולים להיכשל בהבנת כל הגורמים שתורמים להצלחה או לכישלון של סביבת העבודה הבטיחותית.   

המדור כולל מאמרים, חדשות, ספרים חדשים בתחום, תכניות פיילוט, פרויקטים, סדנאות וקישורים לאתרי בטיחות. 

במדור מועלים נושאים כמו: לחץ בעבודה, שחיקה, הצקה, דיכאון, טעויות אנוש ותאונות עבודה,  פסיכולוגיה חיובית והעצמה, עובדים חדשים, ניהול, עבודה במשמרות ועוד.
 
לקריאה נוספת >>
 

 

  סרט וידאו - לחץ בעבודה 
 

 
 

עריכה: יחידת האינטנרט, המוסד לבטיחות ולגהות | internet@osh.org.il

 

 

שלח להדפסה